הממשלה החליטה לתמוך בחוק המשופר נגד הסלקציה במועדונים

בדיון היום (18.10.09) בועדת השרים לענייני חקיקה החליטה הממשלה לתמוך בהצעה לתיקון חוק הסלקציה. התיקון נועד למנוע סלקציה במתכונת "עוקפת החוק" הנהוגה כיום, כאשר במקום לומר מפורשות לאדם כי לא עבר את הסלקציה, מניחים לו לחכות עד בוש

התיקון לחוק ("חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים (תיקון – קביעת תנאים שלא ממין העניין), התשס"ט-2009") הוכן בסיוע האגודה לזכויות האזרח והונח על ידי חברי הכנסת שלי יחימוביץ' (עבודה) ושלמה מולה (קדימה).

במטרה להיאבק בתופעה המוכרת, לפיה מבלים שאינם "עוברים סלקציה" נדרשים לחכות בחוץ בשעה שמבלים אחרים שהגיעו אחריהם זוכים להיכנס, קובע חוק הסלקציה המתוקן כי מקום שאינו מכניס את מבקריו על פי סדר הגעתם באופן בלתי מוצדק, ייחשב כמקום המקיים אפליה אסורה.

עו"ד דבי גילד-חיו, מקדמת מדיניות וחקיקה, האגודה לזכויות האזרח: "החוק נועד למנוע את ה'טריק' הידוע של מועדונים, שמכניסים מבלים מסוג מסוים או מצבע מסוים, ואילו לאחרים, אומרים לחכות. הוא יחדד את הנורמה האוסרת על סלקציה, ויקל על הגשת תביעות נגד בעלי מועדונים שיפרו אותו. טוב עשו שרי הממשלה, כאשר העבירו מסר חד משמעי של מאבק בגזענות ובאפליה במקומות הבילוי".

לנוסח הצעת החוק

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: גזענות ואפליה,הזכות לכבוד,הזכות לשוויון,זכויות אזרחיות

סגור לתגובות.