בית המשפט בירושלים הורה לעצור עבודות תשתית שמקיימת העירייה ללא היתר

הבוקר (25.3.09) דן בית המשפט המחוזי בירושלים בעתירה נגד עבודות הבניה והפיתוח המסיביות שמבצעים עיריית ירושלים ומשרד התחבורה בשכונת ואדי חילווה-סילואן שבירושלים המזרחית. השופט נועם סולברג הורה לעכב את העבודות המתבצעות ברחובות הראשיים של השכונה

הבוקר דן בית המשפט המחוזי בירושלים בעתירה שהגישו תושבי שכונת ואדי חילווה-סילואן נגד עבודות הבניה והפיתוח המסיביות שמבצעים בה עיריית ירושלים ומשרד התחבורה, באמצעות פמ"י (החברה לפיתוח ירושלים המזרחית). בסופו של הדיון, הורה השופט נועם סולברג לעכב את העבודות המתבצעות ברחובות הראשיים של השכונה.

במהלך הדיון, מתח השופט סולברג ביקורת על התנהלות העירייה ופמ"י, אשר לא מסרו לבית המשפט את כל המידע הנדרש על מנת להכריע בשאלה, אם העירייה פועלת כחוק. השופט סולברג הורה לעירייה ולפמ"י לחשוף את התכניות של עבודות התשתית, ולרשויות הנוגעות בדבר – למסור בתוך שלושים יום את עמדתן בעניין. כזכור, על אף טענות העירייה, כאילו עבודות התשתית מיועדות לטובת התושבים, המידע שבידי האגודה לזכויות האזרח מצביע על כך, שמטרתן האמיתית היא התאמת השכונה לתיירות באתר "עיר דוד", על חשבון שטחים פתוחים, שטחים ירוקים ומקומות חניה בשאר חלקי השכונה, באופן שיפגע קשות בתנאי חייהם של התושבים.

קבלת התוכנית למעשה "מבטיחה" כי בשנים הקרובות לא תזכה השכונה לפיתוח שלו היא זקוקה באמת: בתי ספר, גני ילדים, גנים ציבוריים, ושירותי ציבוריים אחרים.

בדיון טענה עו"ד טלי ניר מהאגודה לזכויות האזרח, המייצגת את התושבים, כי התכנית לעבודות התשתית בשכונה, בעלות כוללת של שלושים מיליון שקלים, מתבצעת בניגוד לחוק ולכללי המנהל התקין: "המצב חמור במיוחד כיוון שהעבריינית היא עיריית ירושלים, אשר אוכפת את דיני התכנון והבניה והורסת בתים בירושלים המזרחית… לא יכול להיות שכשהעירייה מעוניינת לבנות, היא תעשה דין אחד לעצמה ודין אחר לתושבים".

עו"ד נסרין עליאן מהאגודה לזכויות האזרח הצביעה על הנזקים הרבים שהתכנית עלולה לגרום לתושבים: "מאות מקומות חניה בשכונה יבוטלו, מבלי שיוקמו מספיק חניונים חלופיים… גם החניונים המועטים שיוקמו יהיו מרוחקים מאד מבתי התושבים. הסדרי התנועה החדשים צפויים לגרום לעומסי תנועה אדירים בכל השכונה".

עת"מ 8938/08

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות תושבי ירושלים המזרחית,תכנון ובניה

סגור לתגובות.