זכויות האדם בשטחים הכבושים

כך חוקרים קטינים: המקרה של א'

public domain via Wikimedia Commons

ביום רביעי, 22.2.2012, יערך דיון ההוכחות הראשון במשפטו של הקטין א. בן ה-15, שנעצר ונחקר לראשונה לפני כשנה, בינואר 2011, בהיותו בן 14. א. מואשם ביידוי אבנים.

פרקליטתו של א., עו"ד גבי לסקי, דרשה מבית המשפט לפסול את העדות שנתן הקטין במהלך חקירתו עקב ההפרות הרבות של זכויותיו במהלך המעצר והחקירה, ובהן: מעצר תוך איומים בשעת לילה מאוחרת; מניעת שינה; אי מתן אפשרות לפגוש את עורך דינו לפני תחילת החקירה ואף במשך מספר שעות במהלכה; אי הודעה על זכותו לשמור על שתיקה, ועוד.

השופטת הצבאית החליטה שלא לפסול את עדותו של א. יחד עם זאת, בהחלטתה היא התייחסה למגוון ההפרות של זכויותיהם של קטינים פלסטיניים במהלך מעצרים וחקירות ואף מתחה ביקורת חמורה על החוקרים בעניין אי ההודעה על זכות השתיקה.

ההחלטה מהווה חשיפה נדירה של מהלך המעצר והחקירה של קטינים פלסטיניים הנהוג בשטחים, שכן ברוב המקרים תיקים של נערים פלסטיניים המואשמים ביידוי אבנים מסתיימים בעסקאות טיעון, ובוודאי לא מתנהלים בהם משפטי זוטא מהסוג הזה.

ניתוח משפטי של ההחלטה, שכתבה עו"ד רג'ד ג'ראיסי מהאגודה לזכויות האזרח, מדגיש את הקווים המשותפים לרוב מקרי המעצר והחקירה של קטינים פלסטינים בשטחים ומפרט את ההפרות הרבות והחמורות של זכויותיהם.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות האדם בשטחים הכבושים,זכויות ילדים,מערכת המשפט,קטינים

סגור לתגובות.