האגודה: לא לאפשר סלקציה מפלה בפרויקט מגורים בתל-אביב

האגודה עתרה לבית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב: לא לאפשר ליזמים לקיים סלקציה מפלה בפרויקט המגורים במתחם השוק הסיטונאי בתל-אביב

האגודה לזכויות האזרח בישראל עתרה הבוקר (24.8.08) נגד עיריית תל אביב, בעקבות החלטתה לאפשר את התמודדותם במכרז הבנייה במתחם השוק הסיטונאי של יזמים, המתכוונים להקים במקום פרויקט מגורים לאנשי היי-טק ושוק ההון, שייבחרו באמצעות ועדת קבלה. בעתירה, אותה חיבר עו"ד גיל גן-מור מהאגודה לזכויות האזרח, נדרשת עיריית תל אביב להודיע מראש למשתתפי המכרז כי לא יוכלו לשווק דירות בצורה מפלה או באמצעות ועדת קבלה, ואף לכלול זאת בחוזה עם היזמים שיזכו במכרז.

עיריית תל אביב מייעדת את "מתחם השוק הסיטונאי", אחת מעתודות הקרקע האחרונות והנדירות בעיר, להקמת פרויקט מגורים בהיקף של כ-1,700 יחידות דיור. בחודש מאי האחרון פורסם, כי בין המתחרים במכרז, גם קבוצת רכישה בראשות היזמים דרור הלוי ורביב צולר, אשר מתעתדים להפעיל סלקציה בבחירת הרוכשים, כך שרק אנשי היי-טק ושוק ההון יוכלו לרכוש דירות בפרויקט.

בעתירה, שהוגשה לבית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב, מתבסס עו"ד גן-מור על שורה של תקדימים אשר קבעו, כי לא זו בלבד שנאסר על העירייה עצמה להפלות, אלא שחובתה גם להבטיח, כי מתמודדים במכרזים מטעמה לא יקיימו אפליה או יפגעו בזכויות אדם אחרות. כמו כן, מצוין בעתירה, כי החלטת העירייה מנוגדת לחוק חובת המכרזים, אשר אוסר על גופים ציבוריים לפרסם מכרזים מפלים.

עו"ד גיל גן-מור: "סלקציה של ועדת קבלה לצורך מגורים היא תופעה מגונה, פוגענית ומשפילה. ועדות הקבלה נועדו לאפשר לקבוצות חזקות להסתגר בקהילות מגודרות והומוגניות. אין הכרח להציב גדר פיזית סביב מתחם המגורים; ועדת הקבלה היא-היא הגדר. הניסיון מראה, כי ועדות הקבלה מסננות מועמדים שאינם 'משלנו' על פי קריטריונים דוגמת גזע, עדה, נטייה מינית, מוגבלות ועוד, תוך שימוש במונחים ניטרליים כביכול דוגמת 'התאמה חברתית' או מקצוע. עיריית תל אביב לא יכולה להתנער מאחריות לכך שקרקע במכרז ציבורי תשווק בסופו של דבר רק לקבוצה מצומצמת של אנשים 'נבחרים'. "

העתירה

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: גזענות ואפליה,הזכות לדיור,הזכות לדיור - סגרגציה ואפליה,הזכות לשוויון,זכויות חברתיות

סגור לתגובות.