להחמיר בהליכים נגד המג"ד והחייל שהיו מעורבים בירי באדם כפות בנעלין

האגודה וארגונים עמיתים פנו לפרקליט הצבאי הראשי בדרישה להחמיר בהליכים שיינקטו נגד המג"ד והחייל שהיו מעורבים בירי באדם כפות בכפר נעלין: "פגיעה באדם כבול וחסר ישע היא מעשה מביש ואכזרי, והיא מחייבת תגובה, ההולמת את חומרת המעשה"

דחוף ביותר!!

7 באוגוסט, 2008

לכבוד
תא"ל אביחי מנדלבליט
הפרקליט הצבאי הראשי

א' נ',

הנדון: העמדתו לדין של סא"ל עמרי בורברג והחייל היורה

הנני פונה אליך בשם אשרף אבראהים אחמד אבו רחמה, ובשם בצלם, האגודה לזכויות האזרח בישראל, יש דין והוועד הציבורי נגד עינויים.

לפני כחודש תועד סא"ל עמרי בורברג, מג"ד בחיל השריון, כשהוא אוחז באשרף אבו רחמה, תושב נעלין, שנעצר כשהוא מפגין נגד גדר ההפרדה בנעלין. מר אבו רחמה היה באותה עת כפות ומכוסה עיניים. בעוד סא"ל בורברג אוחז בו, חייל תחת פיקודו ירה בו קליע גומי מטווח קצר ביותר.

הפניה באה בעקבות פרסומים בכלי התקשורת בהם נמסר, כי הורית לפרקליטות הצבאית להגיש כתב אישום בעניינם של הנדונים באשמה של "התנהגות בלתי הולמת". עוד פורסם כי הכוונה היא להגשת כתב האישום עוד היום בשעות הבוקר במסגרת עיסקת טיעון, בה יודה סא"ל בורברג בעבירה, שאיננה גוררת עימה רישום פלילי, וכי יוטל עליו מאסר על תנאי. עוד נמסר, שאמנם סא"ל בורברג הכחיש, שהורה לחייל לירות במר אבו רחמה, אך הודה שהורה לו להטיל עליו אימה.

דרישתנו, כי ההליכים שיינקטו נגד המג"ד, סא"ל בורברג, ונגד החייל היורה, בגין אחריותו לירי המכוון באדם עצור וכפות, ישקפו את חומרת המעשים, ויכללו העמדה לדין בגין העבירות שלכאורה בוצעו על-ידו.

אין אנו מתעלמים מכך, שהרמטכ"ל הדיח את סא"ל בורברג מתפקידו, וככל הנראה הוא לא ימלא תפקיד פיקודי, ואילו החייל הורד מדרגתו. יחד עם זאת צעד פיקודי זה איננו בא כתחליף להליך הפלילי. הגשת כתב אישום בעבירה צבאית בלבד, למרות העבירות הפליליות החמורות שבוצעו לכאורה בענייננו, משדרת מסר פסול של זילות בחיי אדם.

מתאימים לענייננו דברים שנכתבו בבג"צ 253/88, וצוטטו בבג"צ 425/89 (פרשת יהודה מאיר):

"פגיעה באדם כבול וחסר ישע היא מעשה מביש ואכזרי, והיא מחייבת תגובה, ההולמת את חומרת המעשה."

בנסיבות אלה אנו פונים אליך לעכב את ההליכים לאלתר עד לסיום הבירור בפנייתנו. כן נבקש לקבל העתק מתיקי החקירה. בנסיבות העניין, ונוכח הפרסומים על כך, שהכוונה היא להגשת כתב האישום המקל באופן קיצוני כבר הבוקר, נבקש את תשובתך לפנייתנו ללא דיחוי.

בכבוד רב,

לימור יהודה, עו"ד

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לחיים ולשלמות הגוף,זכויות האדם בשטחים הכבושים

סגור לתגובות.