זכויות תושבי ירושלים המזרחית

מברכים על תיבות הדואר בעיסאוויה, אך הדרך עודנה ארוכה

התקנת תיבות הדואר בעיסאוויה, 29.12.12. צילום: מחמוד קראעיןהתקנת תיבות הדואר בעיסאוויה, 29.12.12. צילום: מחמוד קראעין

ראש העיר ברקת חונך היום כאלף תיבות חלוקה בעיסאוויה, בעקבות עתירה לבג"ץ של האגודה ונציגי תושבים מירושלים המזרחית


 
בעוד ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, חונך היום (רביעי, 4.1.2012) את תיבות הדואר החדשות בשכונת עיסאוויה, מבקשים באגודה לזכויות האזרח להזכיר לרשויות כי מדובר בצעד חשוב אך לא מספק בדרך לפתרון אמיתי של בעיית הדואר בירושלים המזרחית.

בעקבות דיון בבג"ץ בעתירה של תושבי ירושלים המזרחית והאגודה לזכויות האזרח, הוקם בחודש שעבר מרכז חלוקה בעיסאוויה ובו 1,050 תיבות דואר, וכן מרכז דומה בג'בל מוכבר. יש לציין כי סניפי דואר, כפי שדורשים תושבי שתי השכונות, לא מוקמים לעת עתה, והתושבים ימשיכו לקבל שירותים בשכונות אחרות. עם זאת, המנהג של חלוקת חבילות של מכתבים במסגדים ובחנויות שונות יפסק, ועמו גם הפגיעה בזכויות התושבים ובפרטיותם.

בדיון ראשון בעתירה שהתקיים בתאריך 9.11.11 דרשו שופטי בג"ץ רובינשטיין, חיות ופוגלמן, כי תוך שבועיים יחל לפעול צוות בין-משרדי הכולל את נציגי משרד התקשורת, חברת דואר ישראל, ועיריית ירושלים למען מציאת פתרון כולל של בעיית הדואר בירושלים המזרחית. הצעת התושבים לפיה יוקמו מרכזים עם תיבות חלוקה בעיסאוויה, בג'בל מוכבר ובאזורים נוספים הונחו לפתחן של הרשויות לפני שנים מספר, אולם רק בעקבות התחלת פעילותו של הצוות הבין-משרדי הגיעו הדברים לכדי מימוש.

בעתירה, שהוגשה ביוני 2010, נפרסת תמונה עגומה של חלוקת דואר לא סדירה באיחור רב או לא בכלל בכל האזורים הפלסטיניים בירושלים, של דואר שנערם במכולות ובחנויות, ושל 9 סניפי דואר בלבד שאינם מצליחים להעניק שירות נאות לשליש מסך אוכלוסיית העיר. המחסור בשירות החיוני הזה מוביל לפגיעה יומיומית בתושבים: הם אינם מקבלים מכתבים רשמים שונים ובהם חשבונות לשירותים בסיסיים, הודעות על קנסות וקבלת קצבאות, פרטיותם נפגעת, והם אינם יכולים לעמוד בקשר רציף עם עמיתים עסקיים, בני משפחה מחו"ל.

בג"צ 4144/10. עוד על העתירה, כתבי בית דין ומפת הסניפים

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות תושבי ירושלים המזרחית,שירותי דואר

סגור לתגובות.