תוואי גדר ההפרדה בכפר ניעלין

בג"ץ 2577/04 אל ח'וואג'ה נגד ראש הממשלה

עו"ד: אבנר פינצ'וק
 
האגודה לזכויות האזרח עתרה לבג"ץ בדרישה לשנות את התוואי המתוכנן של גדר ההפרדה העובר בכפר ניעלין. התוואי הפריד בין תושבי הכפר לבין מחצית מאדמותיהם החקלאיות, ואיים לפגוע קשות בפרנסתם.

בעקבות העתירה החל צה"ל בבחינה מחדש של התוואי באזור, וחלק מהעבודות להקמת הגדר הופסקו. בחודש ספטמבר 2004 פרסם הצבא תוואי חדש לגדר באזור הכפר. תוואי זה הקל במעט את הפגיעות בתושבי הכפר, אך נתקל בהתנגדות של תושבי ההתנחלות הסמוכה מודיעין עילית, ושל חברת נדל"ן שתכננה לבנות שכונה חדשה בהתנחלות. בעקבות זאת הודיע הצבא, כי הגדר תבנה בתוואי המקורי. האגודה הגישה לבג"ץ עתירה מתוקנת, שבה טענה, כי בעת החלטה על תוואי הגדר, על מערכת הביטחון לשקול את הנזק שייגרם לתושבי נעלין אל מול צרכי הביטחון, וכי צרכים אלה אינם כוללים את הגשמת מאווייהם של יזמי נדל"ן בשטחים או יצירת רצף טריטוריאלי בין התנחלות לבין שטח ישראל.

בחודש יולי 2007 קיבל בג"ץ את העתירה באופן חלקי. השופטים הורו למדינה לשנות קטע מן התוואי, באזור שבו הושפע מיקום הגדר מהתוכנית לבנייתה של שכונה חדשה בהתנחלות, ולהרחיק את התוואי מעבר לשטח השכונה המתוכננת, כך שהפגיעה בתושבי הכפרים תהיה קטנה יותר.

העתירה

עתירה מתוקנת

פסק הדין
 
הודעות לעיתונות:

בג"ץ: לשנות קטע מתוואי גדר ההפרדה באזור הכפר נעלין, יולי 2007

תוואי גדר ההפרדה בכפר נעלין נקבע כדי לאפשר הרחבת התנחלות, יוני 2005

בלחץ בג"ץ נעצרו זמנית העבודות לבניית הגדר באזור מודיעין, מרס 2004

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לקניין,זכויות האדם בשטחים הכבושים,חופש התנועה,חופש התנועה - גדר ההפרדה

סגור לתגובות.