פרסים לאגודה וליועץ המשפטי שלה, עו"ד דן יקיר

עו"ד דן יקיר (משמאל) ועו"ד חסן ג'בארין בטקס. צילום: ענר גריןעו"ד דן יקיר (משמאל) ועו"ד חסן ג'בארין בטקס. צילום: ענר גרין

פרס מגן זכויות האדם לעו"ד דן יקיר

 

ביום שלישי, 13.12.2011, התקיים בירושלים טקס מרגש שבו קיבל היועץ המשפטי של האגודה לזכויות האזרח, עו"ד דן יקיר, את פרס מגן זכויות האדם של הקרן החדשה לישראל. יחד עמו קיבל עו"ד חסן ג'בארין, מייסד ומנכ"ל עדאלה, את פרס הרמן שוורץ למשפט וצדק חברתי. עו"ד יקיר קיבל את הפרס בזכות מחויבותו ועשייתו ארוכות השנים לקידום זכויות האדם והצדק החברתי בישראל. וכך כתבה ועדת הפרס: "הוועדה בחרה להעניק לדן את פרס מגן זכויות האדם: על מנהיגותו המקצועית בסטנדרטים הגבוהים ביותר; על מחויבותו ללא פשרות למאבק על זכויות האדם והאזרח; על היושרה ללא רבב שהוא מפגין; ועל היותו מודל לחיקוי ודמות מובילה בקהילת המשפטנים לזכויות אדם בפרט, ובקרב מי שנאבק על זכויות אדם וצדק חברתי בישראל בכלל."

בטקס נשאה דברים השופטת אילה פרוקצ'יה, שופטת בית המשפט העליון בדימוס, שביקרה את הניסיונות להגביל ולהצר את זכויות האדם. "זכויות האדם הן "ציפור הנפש" של הדמוקרטיה הישראלית", אמרה השופטת פרוקצ'יה. "לא די בהיותן כתובות על ספרי החוקים ובדפי ההלכות הפסוקות של בתי המשפט. כדי להפיח בהן חיים, נדרש כוח מניע שיתרגם את העקרונות המופשטים להוויה קיימת במציאות בשטח. ארגוני הזכויות הם חוליית החיבור המגשרת בין העקרונות של זכויות האדם לבין מימושם בקרקע המציאות".

הסופר סמי מיכאל, נשיא האגודה לזכויות האזרח, שיגר ברכה לעו"ד יקיר ואמר: "חריצותך, ייצוג הערכים הנעלים של כבוד האדם וחירותו, והגנתך על זכויות האדם באשר הוא אדם בתוך חומות מערכת המשפט משמשים דוגמא ומופת. האידיאלים הנשגבים שאתה דוגל בהם, יכולתך ועוז רוחך להביע את שאיפותינו לחברה אנושית, הוגנת, ושוויונית הם נר לרגליי כל הומניסט".

 

פרס גורני לאגודה לזכויות האזרח

 

כשבועיים לפני כן, ב-1.12.2011, קיבלה האגודה לזכויות האזרח את פרס גורני לארגון זכויות אדם מטעם העמותה למשפט ציבורי. ועדת הפרס ציינה בנימוקיה מספר הישגים משמעותיים של האגודה מהשנים האחרונות: את פסק הדין שהורה על ביטולו של נוהל עובדת זרה בהריון; את פסיקת בג"ץ שקבעה שזכותם של ילדי מזרח ירושלים לשוויון בחינוך נפגעת משום אי העמדת חינוך חינם לכל זכאי; ואת העתירה לבג"ץ בעניין הבדיקות הביטחוניות המיוחדות המבוצעות בשדות התעופה לאזרחי המדינה הערביים, שבעקבותיה נתן בג"ץ צו, שמחייב את השב"כ לנמק מדוע לא יבצעו את הבדיקות הביטחוניות על פי קריטריונים שווים. הוועדה הדגישה, כי פעילות האגודה ותרומתה לשיח זכויות האדם בישראל ראויות לציון ולהדגשה, במיוחד לאור ההתקפות על ארגוני זכויות אדם, ואף ציינה כי "האגודה לזכויות האזרח משמשת אוזן שומעת ולב מבין לפרט חסר האמצעים, למיעוט המופלה, ולקהילה החדשה, החסרים את הכוח להתמודד בעצמם כנגד עוצמת השלטון.

האגודה מברכת את עו"ד דן יקיר על הישגיו המרשימים, וגאה על ההכרה והכבוד שהעניקה לה העמותה למשפט ציבורי.

 

קישורים:

פרסי צדק חברתי וזכויות אדם לדן יקיר וחסן ג'בארין, 21.12.2011, ynet

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות האדם - כללי

סגור לתגובות.