להפסיק את הפגיעה הבלתי מובחנת והבלתי-מידתית באזרחים פלסטינים בעזה

סמי מיכאל, נשיא האגודה, קורא להפסיק את הפגיעה הבלתי מובחנת באזרחים פלסטינים בעזה: הירי מרצועת עזה מיועד לפגוע באזרחים ישראלים ולכן הינו פשע מלחמה; אולם אין הדבר מפחית מחובתה של ישראל להימנע מלבצע בעצמה פשעי מלחמה. הערך של חיי אדם אינו יודע גבולות

2 במרץ, 2008

לכבוד
מר אהוד אולמרט
ראש הממשלה
משרד ראש הממשלה

לכבוד
מר אהוד ברק
שר הבטחון
משרד הביטחון

שלום רב,

אני פונה אליכם בדחיפות רבה ומתוך דאגה עמוקה נוכח הדיווחים על המספר הבלתי נתפס של אזרחים פלסטינים אשר נהרגו עד כה בפעילות צה"ל בעזה. ביניהם ילדים, תינוקות ואזרחים שאין כל ספק לגבי אי מעורבותם בלחימה כלשהי. זאת בנוסף למספר הפצועים המגיע כמעט ל- 300, ולבתי החולים שברצועה הקורסים ללא יכולת לטפל בפצועים הרבים.

אין חולק כי חובתה של מדינת ישראל להגן על אזרחיה. אין חולק עוד כי הירי המבוצע מרצועת עזה מיועד לפגוע באזרחים ישראלים ולכן הינו פשע מלחמה, על פי הגדרות המשפט הבינלאומי ההומניטרי. ואולם אין הדבר מפחית מחובתה המוסרית והמשפטית של מדינת ישראל להימנע מלבצע בעצמה פשעי מלחמה.

מספרם הגבוה של ההרוגים בקרב האזרחים בעזה מעלה חשש כבד, כי ישראל מפרה באורח בוטה את הוראות המשפט הבינלאומי ההומניטרי. משפט זה מבוסס על עקרונות מוסריים הומאניים, ומטרת קיומו היא צמצום הפגיעה למינימום האפשרי באזרחים תמימים וחפים מפשע, הנקלעים לתוך מאבק מזוין בעל כורחם. כח לוחם חייב להבחין בין אזרחים לבין לוחמים, ובין מטרות אזרחיות לבין מטרות צבאיות ולהבטיח, כי פגיעה מכוונת במטרות צבאיות לא תגרום נזק בלתי מידתי לאוכלוסייה האזרחית. פגיעה ישירה ומכוונת באזרחים מהווה פשע מלחמה חמור שאומות העולם התחייבו להעניש את האחראים עליו בכל מקום אשר בו יימצאו.

אני קורא לכם לפעול מיידית להפסקת הפגיעה הבלתי מובחנת והבלתי-מידתית באזרחים פלסטינים בעזה. הערך של חיי אדם אינו יודע גבולות, וחיי אדם בעזה אינם פחותים בערכם מחיי אדם בישראל.

בכבוד רב,
סמי מיכאל, נשיא

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לחיים ולשלמות הגוף,המשפט ההומניטרי הבינלאומי,זכויות האדם בשטחים הכבושים,רצועת עזה

סגור לתגובות.