בג"ץ למדינה: לנמק מדוע לא תתאפשר תנועת פלסטינים בכביש 443

בג"ץ הוציא צו על תנאי בעתירת האגודה, שבו חייב את המדינה לנמק בתוך 60 ימים מדוע לא תתאפשר תנועת פלסטינים בכביש 443, שהוא עורק התנועה הראשי המחבר את הכפרים שבאזור עם העיר רמאללה

בג"ץ הוציא היום (7.6.07) צו על תנאי, שבו חייב את המדינה לנמק בתוך 60 ימים מדוע לא תתאפשר תנועת פלסטינים בכביש 443 שבנפת רמאללה, ומדוע לא תוסרנה החסימות שהוצבו בדרכים המחברות את הכפרים שבאזור אל הכביש. הצו ניתן במסגרת דיון בעתירה שהגישה האגודה לזכויות האזרח, בשם ראשי כפרים ותושבים פלסטינים נוספים מהכפרים השוכנים לאורך הכביש. העתירה הוגשה בחודש מרץ האחרון נגד שר הביטחון, מפקד כוחות צה"ל באזור יהודה והשומרון ומפקד חטיבת בנימין, בדרישה שיאפשרו את תנועתם החופשית של פלסטינים בכביש 443. כן התבקש בג"ץ להורות על הסרת החסימות הקבועות, שהציב הצבא על דרכי הגישה של שישה כפרים באזור אל הכביש.

כביש 443 הינו הכביש המרכזי בדרומה של נפת רמאללה ועורק התנועה הראשי, המחבר את הכפרים שבאזור עם העיר רמאללה. מאז פרוץ האינתיפאדה השניה החל הצבא לאסור על תנועתם של פלסטינים בכביש זה, ברכב או ברגל. העתירה מפרטת שורה ארוכה של פגיעות קשות שנגרמו לתושבי הכפרים בשל סגירת הכביש. כן מצוין בעתירה, כי איסורי התנועה של פלסטינים בכביש נאכפים בשטח מזה מספר שנים, וזאת מבלי שעוגנו בצו או בהוראה רשמית אחרת. בעתירה נטען עוד, כי סגירת הכביש בפני אוכלוסיית המקום הפלסטינית הינה פעולה החורגת מסמכותו של המפקד הצבאי, ונגועה בחוסר סבירות קיצוני ובפגיעה בלתי-מידתית בזכויות האדם, ועל כן דינם של איסורי תנועה חמורים אלה להתבטל.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: אפליה והפרדה,זכויות האדם בשטחים הכבושים,חופש התנועה

סגור לתגובות.