"הגירוש השקט": פלסטינים אולצו לעזוב אלפי דירות ובתי עסק במרכז חברון

בצלם והאגודה מניחים היום על שולחנם של חברי הכנסת דו"ח המביא נתונים דרמטיים בדבר היקף נישולם של תושבי חברון הפלסטינים ממרכז העיר, בשל מדיניות ההפרדה על בסיס לאום שישראל מפעילה

בצלם והאגודה לזכויות האזרח מניחים היום (14.5.07) על שולחנם של חברי הכנסת דו"ח המביא נתונים דרמטיים בדבר היקף נישולם של תושבי חברון הפלסטינים ממרכז העיר, בשל מדיניות ההפרדה על בסיס לאום שישראל מפעילה. בדו"ח מובאים ממצאי הסקר המקיף הראשון שבדק את מימדי העזיבה של פלסטינים באזורים הסמוכים לנקודות ההתנחלות בעיר.

הממצאים: מהסקר עולה, כי לפחות 1,014 יחידות דיור פלסטיניות, 41.9% מכלל הדירות באזור שנסקר, ננטשו על-ידי הדיירים. 659 (65%) מהן נעזבו במהלך האינתיפאדה השנייה. 1,829 בתי עסק פלסטיניים, 76.6% מכלל בתי העסק באזור זה, עומדים היום ריקים, ומהם 1,141 (62.4%) נסגרו במהלך האינתיפאדה השנייה. לפחות 440 חנויות נסגרו בצווים צבאיים.

הדו"ח מציג תמונה עגומה של הפיכת מרכז העיר חברון לעיר רפאים בשל מדיניות פעילה של ישראל, ששורשיה בהעדפה בוטה ומפלה של האינטרסים של המתנחלים הישראלים. הגורמים המרכזיים להרס מרקם החיים הפלסטיני במרכז חברון הם הגבלות התנועה הקשות, שמטיל הצבא על הפלסטינים, שכללו תקופות ממושכות של עוצר בתחילת האינתיפאדה, וכוללות עתה איסור מוחלט על הליכתם ונסיעתם של פלסטינים ברחובות מרכזיים בעיר, סגירת בתי עסק בידי הצבא, והימנעותן של הרשויות מאכיפת החוק על מתנחלים אלימים הפוגעים בפלסטינים וברכושם. הדו"ח מפרט גם את שגרת האלימות וההטרדה, שמקיימים אנשי כוחות הביטחון בעיר, ואת התופעה הנרחבת של תפיסת בתי פלסטינים לצורך פעילות כוחות הביטחון.


בצלם והאגודה לזכויות האזרח קוראים בדו"ח לממשלת ישראל להחזיר לקדמותו את המצב במרכז העיר חברון, לאפשר תנועת פלסטינים ברחובות ולהניח לפלסטינים לחזור לבתים ולחנויות, שאותם הם נאלצו לנטוש. עוד קוראים בצלם והאגודה בדו"ח להטיל על כוחות הביטחון לבצע את תפקידם ולממש הלכה למעשה את אחריותם לאכיפת החוק על מתנחלים אלימים, וכן למנוע מהם להמשיך בהשתלטות על מבנים ועל אזורים נוספים בעיר.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: אפליה והפרדה,הזכות לקניין,זכויות האדם בשטחים הכבושים,זכויות המיעוט הערבי,חופש התנועה

סגור לתגובות.