האגודה מברכת על כוונת הכללית לקחת אחריות על עובדי קבלן המועסקים אצלה

יש לקוות שהסכם הכללית להגנה על זכויות עובדי קבלן יביא לשינוי הנורמות והערכים במשק

האגודה לזכויות האזרח בישראל מברכת את שירותי בריאות כללית על כך שהיא לוקחת אחריות על זכויותיהם והעסקתם של עובדי הקבלן המועסקים בבתי החולים ובסניפי הקופה (ראו קישור מימין לידיעה באתר "הארץ" בנושא). בשעה שזכויותיהם של עובדי הקבלן נרמסות מדי יום, בחסותם של המעסיקים הגדולים במשק, ובראשם המגזר הציבורי, יש לקוות שההסכם שנחתם יביא לשינוי הנורמות והערכים, ויהיה צעד ראשון בדרך להפסקת העסקתם הפוגענית של עובדי הקבלן, ולעצימת העיניים של הארגונים המשתמשים בשירותיהם.

האגודה אף מברכת את ההסתדרות על שקיבלה החלטה עקרונית לפעול להגנה על עובדי הקבלן, ולאכיפת חוקי העבודה על עובדים אלה. בעיקר רואה האגודה חשיבות רבה בהצעתה של ההסתדרות לספק לממשלה 300 פקחים שיבדקו את זכויותיהם של עובדים במקומות עבודה שונים, ויצטרפו לפקחים הספורים שמטפלים כיום באכיפת חוקי העבודה, מטעם משרד התמ"ת.

הננו לקוות כי מעסיקים גדולים אחרים – במגזר הציבורי והפרטי כאחד – יאמצו את הרעיון, וימנעו את ניצולם של עובדי הקבלן בתחומם ובחסותם.

עם זאת מציינת האגודה לזכויות האזרח, כי לצד המגמה המבורכת של לקיחת אחריות על זכויותיהם של עובדי הקבלן, יש מקום לפעול לצמצם ככל האפשר את השימוש הנרחב בעובדי קבלן כתחליף לעובדים קבועים שכירים, גם בעבודות שאינן ארעיות מטבען.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות חברתיות,זכויות עובדים

סגור לתגובות.