האם המוקד להגנת הפרט אינו ארגון זכויות אדם?

ב-6.3.06 פנתה האגודה לפרקליט המדינה, בעקבות התבטאותה של פרקליטה בכירה מפרקליטות מחוז ת"א, כי המוקד להגנת הפרט אינו ארגון זכויות אדם, כיוון שהוא "אינו עוסק `בהגנה על זכויות האדם` כנטען על ידיו, כי אם בהגנה על זכויות פלסטינים בלבד"

לכבוד
מר ערן שנדר
פרקליט המדינה

שלום רב,


הנדון: עמדת פרקליטות המדינה כלפי ארגוני זכויות האדם בישראל

הועבר לידיעתנו כתב תגובה, שהגישה עו"ד נירה משרקי, סגנית בכירה א` לפרקליט מחוז ת"א (אזרחי), במסגרת התדיינות בת"א (שלום י-ם) 22396/00 עלאא עלי נ` שוקן (מצ"ב). בין יתר דבריה כותבת הפרקליטה הבכירה, כי המוקד להגנת הפרט "אינו עוסק `בהגנה על זכויות האדם` כנטען על ידיו, כי אם בהגנה על זכויות פלסטינים בלבד", ועל כן הצגתו כ"ארגון זכויות אדם אין לה בסיס במציאות, ונועדה להטעות". את טענותיה מסיימת עו"ד שריקי בציון העובדה, "כי הארגון עובד בשיתוף פעולה עם ארגון `בצלם`, המוציא חוברות תקופתיות, המכפישות את מדינת ישראל ואת כוחות הביטחון שלה ברחבי העולם, וגורמות לה נזק".
מקוממת הטרונייה, שהעלתה עו"ד משרקי, ולפיה מתכוון חברה למקצוע להטעות את בית המשפט בהציגו את המוקד להגנת הפרט כארגון זכויות אדם. המוקד להגנת הפרט, כמו גם, למשל, שדולת הנשים בישראל, עדאלה, המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל, ומוקד סיוע לעובדים זרים – כל אלה ודומיהם פועלים להגנה על זכויות האדם ולקידומן. קיומם של ארגונים, המתמקדים בהגנה על זכויות של בני קבוצה מקופחת, מעיד אך ורק על העובדה המצערת, שיש בישראל ובשטחים הכבושים נשים ואנשים, שזכויות האדם שלהם מקופחות בשל השתייכותם הקבוצתית.
הדיווחים של ארגון בצלם ושל המוקד להגנת הפרט, שאגב, גם אנו מתברכים בשיתוף פעולה עמם, לא הם ה"מכפישים את מדינת ישראל ואת כוחות הביטחון שלה", כי אם הפרות זכויות האדם, המתועדות בהם.

מהכרותנו רבת השנים עם פרקליטות המדינה ברור לנו, כי דברים אלה אינם משקפים את עמדתך ואת עמדת הפרקליטות. לפיכך נבקשך להעמיד את הפרקליטה על חומרת התבטאויותיה, ולהורות על הגשת הודעה מתוקנת לבית המשפט.

בכבוד רב ובברכה,

דן יקיר, עו"ד
היועץ המשפטי

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות האדם - כללי

סגור לתגובות.