מחר ידון בג"ץ בעתירות נגד החוק המעניק הטבות מס לתושבי ישובים שונים

תכלית החוק היא מתן סיוע כלכלי לישובים הסמוכים לרצועת עזה, אולם הוספו לו ישובים אחרים משיקולים פוליטיים ובאופן מפלה. לעמדת היועץ המשפטי לממשלה, שהוגשה לבג"ץ לקראת הדיון בעתירות נגד החוק, בהליך חקיקתו ובתוכנו נפלו פגמים, המציבים סימן שאלה באשר לחוקתיותו

מחר (יום רביעי 4.1.06) ידון בג"ץ בעתירתה של האגודה לזכויות האזרח נגד משרד האוצר ונציבות מס הכנסה, בדרישה לבטל את התיקון לפקודת מס הכנסה, אשר מעניק זיכוי ממס הכנסה לשורה של יישובים, אשר נבחרו באופן שרירותי, ללא קריטריונים כלשהם. בעתירה מובהר, כי הדבר נעשה תוך פגיעה קשה בזכות הבסיסית לשוויון ובניגוד מוחלט לעמדתו של היועץ המשפטי לממשלה, שהתריע כי החוק יוצר הפליה פסולה. את העתירה הגיש בחודש יולי האחרון עו"ד עאוני בנא מהאגודה לזכויות האזרח, אשר מדגיש בה, כי משמעות החוק הינה העדפה של יישובים מסוימים על פני יישובים אחרים, ובהם היישובים הערביים כולם, בהקצאת הטבות מהקופה הציבורית, וזאת בשל שיקולים פוליטיים-מפלגתיים צרים וללא כל הצדקה עניינית. העתירה תידון בפני השופטות דורית ביניש, מרים נאור ואסתר חיות, שידונו גם בעתירה נוספת באותו נושא, שהגיש ארגון עדאלה.
עמדת היועץ המשפטי לממשלה, שהוגשה לבג"ץ לקראת הדיון מחר בשתי העתירות, גורסת כי בהליך חקיקתו של החוק, כמו גם בתוכנו של החוק, ככל שהוא נוגע ליישובים הנוספים, נפלו פגמים שונים, המציבים סימן שאלה באשר לחוקתיותו. היועץ מסכים להוצאת צו על תנאי, תוך קציבת מועד של ששה חודשים מיום כינון הממשלה החדשה, על מנת לאפשר לה לקדם הצעת חוק ממשלתית, שתביא לתיקון המעוות בחוק, שנגדו מופנות העתירות.

בג"ץ 6880/05

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: גזענות ואפליה,זכויות המיעוט הערבי

סגור לתגובות.