האגודה למפקד משטרת ירושלים: וודא כי חקירת מותו של הנער מסילוואן תהיה ממצה וכדין

ירושלים המזרחית - שוטרי מג"ב בשגרת היומיוםירושלים המזרחית - שוטרי מג"ב בשגרת היומיום

האגודה לזכויות האזרח בישראל פנתה היום (19.5.2011) לניצב ניסו שחם, מפקד משטרת מחוז ירושלים החדש, בדרישה כי המשטרה תקיים חקירה ממצה לאירועים שהובילו למותו מירי של הנער מילאד עיאש בן ה-16 בסליוואן. בפנייה ביקשה האגודה מהמשטרה גם עדכון בכל הנוגע לתוצאת חקירת מותו של תושב השכונה סאמר סרחאן בספטמבר האחרון מירי של מאבטח מטעם משרד השיכון. במכתב נאמר כי הערפל שעדיין שורר סביב תוצאות חקירת מותו של סרחאן שמונה חודשים לאחר מותו, והתנהלות המשטרה במספר מקרים אחרים בהם נפגעו תושבים פלסטינים בירושלים, הביאה להידרדרות נוספת באמון התושבים במשטרת ישראל, ובשל כך יש צורך דחוף שהנושא יטופל באופן הממצה, המקצועי והמהיר ביותר.

בנוסף דרשה האגודה ממפקד המחוז שיוודא כי משטרת ירושלים נוהגת באחריות מרבית כשהיא מפעילה אמצעים לפיזור הפגנות, ובמיוחד כשהדבר נעשה בתוך שכונות הבנויות בצפיפות. זאת לאחר שבמסגרת אירועי השבוע החולף נפגעו מספר תושבים מכדורי גומי שיש חשד שנורו מטווח קצר ובניגוד לנהלי פתיחה באש, וכן בעקבות שריפה שפגעה בשני בתים בסילואן כתוצאה מהתלקחות רימוני גז מדמיע. בפנייה צוין כי בחודש ספטמבר פנתה האגודה למשטרה לאחר מותו הטרגי של הפעוט מוחמד אבו שרה מעיסאוויה, שנפגע ככל הנראה משאיפת גז מדמיע שחדר לתוך בית המשפחה. עד כה סירבה המשטרה להעביר לידי האגודה את הנהלים לשימוש בגז מדמיע באזורים צפופים, נהלים אשר צריכים להבטיח את בריאות התושבים ובמיוחד הפגיעים מביניהם – תינוקות, קשישים ונשים בהריון.

עורכת הדין נסרין עליאן: "השפל שבו נמצא אמון התושבים במשטרה מחייב את מפקד המחוז החדש להפיק את הלקחים הנדרשים ולנקוט בצעדים שיעידו על שינוי ושיפור התנהלות המשטרה מול תושביה הפלסטינים של העיר. מוטלת על המשטרה החובה לקיים חקירה ממצה בנוגע למותו של מילאד עיאש בן ה-16 ולהעמיד את היורה לדין. בנוסף, גם בימים בהם משטרת ירושלים נאלצת להתמודד עם מצבים חריגים ומורכבים עליה לזכור שמתפקידה לנהוג בסבירות ובזהירות האפשרית מול מפרי הסדר עצמם, ובוודאי שכך גם לגבי תושבים לא מעורבים, אשר לגביהם מתחייבת נקיטת זהירות מיוחדת על מנת שלא לסכנם".

למכתב המלא

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: התנהלות המשטרה ומאבטחים,זכויות תושבי ירושלים המזרחית

סגור לתגובות.