אגרת לחג מסמי מיכאל, נשיא האגודה לזכויות האזרח

סמי מיכאל, נשיא האגודה לזכויות האזרחסמי מיכאל, נשיא האגודה לזכויות האזרח

שלום רב לכם,

לאחר שנים רבות שבהן הורגלנו למטבע הלשון "הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון", אנו מציינים השנה את חג הפסח על רקע המאבק ההרואי למען החירות וזכויות אדם, המתרחש בתוניסיה דרך בחריין, מצרים, תימן, לוב, סוריה, איראן וירדן. המוני אזרחים אוזרים עוז, נושאים קול מחאה ויוצאים לעימות, המסכן את חייהם למען זכויות אדם. השיח בנושאי חופש ביטוי, ביטול תקנות שעת חירום לרבות מיסוי פרוגרסיבי כובש את קדמת הבמה הציבורית הסוערת, ומזכיר לכולנו מושכלות יסוד אודות יחסי הגומלין שבין ריבון לאזרחיו.

בה בעת, מגיני "הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון" מתמודדים תכופות עם הזוממים לכרסם בה מבפנים. גורמים אפלים בכנסת ממשיכים בניסיונותיהם להגביל את חופש הביטוי וההתאגדות. פוליטיקאים לאומניים פועלים להעמיק את הניכור וההדרה של אזרחי ישראל הערבים. הכיבוש הולך ומתבסס וברגל גסה רומס את ערכי זכויות אדם, דוחק אותנו עוד ועוד לסגירות ולהתנכרות לאחר.

האופטימיות שואבת את כוחה לא רק ממקורות חיצוניים, שכן אל מול האיומים על הדמוקרטיה קמו השנה אזרחים מחוגים רחבים וביטאו את מחאתם באומץ רב. היו בהם שנאבקו בעוולות הכיבוש באמצעות פרויקט "פעולה אחת ביום" של האגודה, אחדים חברו לעתירות לבג"ץ נגד חקיקה גזענית ומפלה. היו מי מהם שפרסמו מכתבים פומביים ואחרים התייצבו להפגין. רבים בישראל אינם מוכנים להשלים עם הרוח הרעה, המאיימת על חירויות האדם, והם נחושים להיאבק בה. האגודה לזכויות האזרח הובילה השנה מאבקים חשובים ביותר על צביונה של ישראל – החל מההתנגדות לחקיקה גזענית, דרך השתקת חופש הביטוי ודיכוי מהגרים, וכלה בקידום השקיפות, זכויות סוציאליות והזכות לפרטיות. מצעד זכויות האדם שמובילה האגודה ביום זכויות האדם הבינלאומי יוצר קואליציה של שוחרי זכויות אדם המורכבת ממגוון רב של קבוצות.

אני תקווה כי מאבקם האמיץ של שוחרי החירות, אשר מתייצבים בגבורה מול הטנקים ומטר של כדורים, יפיח רוח חדשה בקרב מגיני זכויות האדם בישראל. בפרוס חג החירות אני רואה קרן אור בקיומו של סיכוי סביר שהדמוקרטיה בישראל תהיה אמיתית ושיקיפו אותה דמוקרטיות יציבות בקרב העמים השכנים. בהזדמנות זאת אני מאחל הצלחה לגיבורי החיל בארצות השכנות במאבק האיתנים שלהם למען החירות. שכנות טובה ושלום יציב עשויים להתקיים לאורך זמן רק בין עמים בני חורין.

אני מאחל חג אביב שמח ושנזכה כולנו – אנו ושכנינו – לחירות אמיתית.

  סמי מיכאל 

נשיא האגודה לזכויות האזרח

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות האדם - כללי

סגור לתגובות.