במסגרת עבודתנו לעצירת ההפרטות במערכת החינוך, אנו מחפשים דוגמאות בנושאים הבאים:
1. בתי ספר ברחבי הארץ שיש בהם מסלולי העשרה נפרדים, שעולים כסף, במשך יום הלימודים עצמו, או תכניות העשרה שניתנות לאחר סיום יום הלימודים, אולם משווקות ומקודמות על ידי בית הספר ומופעלות (ולו באופן חלקי) על ידי אנשי צוותו או כרוכות בתשלום גבוה או שנעשה הליך מיון של הילדים המבקשים להתקבל אליהן.
אנו זקוקים לדוגמאות אלה להצגה בפנייה שנעשה למשרד החינוך, בה נבקש שלא לאפשר מסלולים כאלה במסגרת בית הספר, לנוכח הפגיעה שלהם בזכות לשוויון בחינוך של כלל התלמידים.
2. מקרים המדגימים את הבעייתיות בהפרטת שירות האחיות בבתי הספר – בעיות שנוצרות כתוצאה מכך שאין אחות בבית הספר. למשל, מקרים בהם הילד לא הרגיש טוב או נפצע ולא היה מענה מספק לכך בבית הספר ונוצרה סכנת פגיעה בילד או פגיעה בפועל; מקרים בהם קראו לכם לבוא לקחת את הילד כי נפצע/אמר שלא מרגיש טוב, ולא היתה לכך הצדקה; מקרים בהם נאלצתם לקיים שיחה טלפונית עם המזכירה/המורה או גורם אחר חסר ידע רפואי בניסיון להבין את מצבו הבריאותי של הילד.
אנו זקוקים לדוגמאות אלו כדי לנסות לקדם פתרונות רפואיים ראויים יותר בבתי הספר, לאחר ששירות האחיות הופרט ולמעשה כיום אין אחיות בבתי הספר אלא רק מוקד סיוע טלפוני ואחיות שמגיעות לצורכי חיסונים בלבד.
אנא שלחו את הדוגמאות למייל action@acri.org.il.
נשמח אם תעבירו את הבקשה הזו הלאה למכרים שיש להם ילדים בבתי ספר.
תודה!