משרד החינוך ממשיך להתעלם מצרכיהם של תלמידים ערבים בעלי מוגבלויות

האגודה לזכויות האזרח, בשיתוף ועדת המעקב לענייני החינוך הערבי, פנתה לפרקליטות המדינה, בדרישה לספק לעשרות תלמידים בעלי צרכים מיוחדים את מסגרות החינוך המתאימות להם. הפנייה אל הפרקליטות באה לאחר שמשרד החינוך לא מילא את חובתו לספק מסגרות ראויות עבור תלמידים בעלי מוגבלויות ביישובים נצרת, סכ`נין, עראבה, כאבול, אום אלפחם, טמרה וביישובים ערביים אחרים.

עו"ד עאוני בנא מהאגודה לזכויות האזרח, מציין בפנייה, כי למרות שחלפו מעל לארבעה חודשים מאז תחילת שנת הלימודים הנוכחית ובניגוד להוראות החוק ולחוזרי מנכ"ל משרד החינוך בעניין, טרם נפתחו כיתות לימוד ומסגרות מתאימות עבור עשרות ילדים בעלי מוגבלויות שכליות או נפשיות. עד כה ילדים אלה אינם לומדים במסגרת כלשהי של חינוך מיוחד, או לומדים במסגרות שאינן מתאימות לצורכיהם המיוחדים, דבר הגורם להם נזק חינוכי והתפתחותי קשה.

עו"ד בנא מדגיש, כי מחדל זה של משרד החינוך מהווה הפרה בוטה של חובותיו לפי חוקי החינוך לספק חינוך מיוחד לילדים בעלי צרכים מיוחדים, הזכאים למסגרת חינוך הולמת שתבטיח להם לימודים סדירים ורציפים, כמו לכל הילדים האחרים.

בחודש נובמבר 2000 פנה עו"ד בנא בנושא מספר פעמים אל מנהלת האגף לחינוך מיוחד במשרד החינוך ואל היועצת המשפטית של המשרד, אך לא זכה לכל מענה. לפיכך, פנה עו"ד בנא לפרקליטות המדינה בדרישה להתערבותה המיידית על מנת לפתור את הבעיה הדחופה בכל היישובים הערביים בהם חסרים התקנים לחינוך המיוחד.

עו"ד בנא מוסיף ומציין, כי גם בשנת הלימודים הקודמת סבלו יישובים ערביים ממחסור דומה בכיתות של חינוך מיוחד, ורק לאחר שהאגודה לזכויות האזרח עתרה לבג"ץ, העביר משרד החינוך את התקנים הדרושים.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לחינוך,זכויות המיעוט הערבי

סגור לתגובות.