הפרדה מגדרית באירוע בכיכר רבין

אילוסטרציה

עת"מ 50491-06-18 האגודה למען הגאולה האמיתית והשלמה נ' עיריית תל אביב-יפו

בקשה להצטרף להליך. עו"ד: חגי קלעי, גלי זינגר ומרים זלקינד (שדולת הנשים)

 

ביום 22.6.2018 הגשנו, יחד עם ארגונים עמיתים, בקשה להצטרף כמשיבות לעתירה בנושא הפרדה בין גברים לנשים באירוע בכיכר רבין. הבקשה הוגשה באמצעות שדולת הנשים, ולה שותפים גם המרכז הרפורמי לדת ומדינה, חדו"ש וויצ"ו.

"האגודה למען הגאולה האמיתית והשלמה" הגישה את העתירה נגד החלטתה של עיריית תל אביב-יפו לבטל אישור שהעניקה לה לקיים את האירוע "משיח בכיכר" בהפרדה בין המינים, באמצעות פרגוד שיחצוץ בין גברים לנשים. בבקשה ההצטרפות טענו, בין היתר, כי נפרד לעולם אינו שווה; כי הפרדה פוגעת בזכויות החוקתיות לשוויון ולכבוד; כי הפרדה על בסיס מגדר במרחב הציבורי מכפיפה את הציבור כולו לסדר חברתי המושתת על השאלה לאיזה מגדר נולדו; וכי לעיריית תל אביב-יפו, כמו לכל רשות מקומית אחרת, אסור להתיר אירועים בהפרדה במרחב הציבורי שלה. עמדתנו תאמה את עמדת העירייה.

בדיון שהתקיים ביום 24.6.2018 הודיעה העותרת כי ההפרדה לא תיכפה, וכי עוברי אורח יהיו רשאים להתהלך בכיכר כרצונם וללא הגבלה גיאוגרפית מגדרית. בלחץ בית המשפט הודיעה העירייה כי האירוע יוכל להתקיים בהתאם לאישור המקורי שניתן לו. העירייה עמדה על כך שהסכמתה להפרדה נוגעת רק לאירוע המסוים ונובעת מכך שמארגניו הסתמכו על האישור שניתן להם, וכי עמדתה היא שהפרדה מגדרית בשטחיה הפתוחים אסורה.

העתירה

תגובת עיריית תל אביב

בקשת הארגונים להצטרף להליך

פרוטוקול ופסק דין, 24.6.2018

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: בבתי המשפט,הזכות לשוויון,זכויות נשים

סגור לתגובות.