הכפרים הבלתי מוכרים

אתר חדש: איך מדיניות הממשלה תשפיע על הכפרים הלא מוכרים בנגב

איך מדיניות הממשלה משפיעה על הכפרים הלא מוכרים בנגב? הכנסו לאתר החדש

באתר אפשר לבקר ביקור וירטואלי בכפרים, ולהבין כיצד חלק מהתוכניות הממשלתיות ישפיעו על האוכלוסייה הערבית הבדווית

 

אתר חדש שהשיקו עמותת במקום – מתכננים למען זכויות תכנון והאגודה לזכויות האזרח מאפשר להיחשף למציאות התכנונית בנגב: במפות שבאתר החדש מוצגים הכפרים הבדווים המוכרים והבלתי מוכרים, היישובים היהודיים והתוכניות להקמת יישובים חדשים. אפשר לשוטט במפות ולבקר ביקור וירטואלי בכל כפר, ולהבין כיצד חלק מהתוכניות הממשלתיות ישפיעו על פני הנגב בכלל, ועל האוכלוסייה הערבית הבדווית בפרט.

האתר מבקש להמחיש את האפליה התכנונית מתמשכת בנגב, שמשפיעה על כל תחומי החיים של האזרחים הבדווים ופוגעת בזכויות היסוד שלהם. בעוד שמדינת ישראל מסרבת להכיר בכפרים הבדווים, היא הקימה ברחבי הנגב יישובים יהודיים, ומקדמת תוכניות להקמת יישובים יהודיים חדשים, כבישים ואתרי כריית פוספטים. חלק מאותן תוכניות מתוכננות על שטחים של כפרים ערבים בדווים, תוך התעלמות מוחלטת מקיומם.

בנפת באר שבע קיימים היום מעל מאה יישובים יהודיים עם אוכלוסייה ממוצעת של 300 נפשות בלבד, וחלקם אף סובלים מתת-איכלוס. זאת בנוסף לעשרות חוות בודדים, שהוקמו ללא היתר אך הממשלה פעלה לתת להן הסדרה תכנונית בדיעבד. במקביל, המדינה מסרבת להכיר ב-35 כפרים בדווים: הם לא מחוברים לתשתיות של מים, חשמל וביוב, שירותי החינוך הבריאות והרווחה ניתנים להם באופן חלקי ולקוי, והמדינה מסרבת להכיר בבעלותם על הקרקע. גם 11 הכפרים הבדווים שהוכרו בעשור האחרון סובלים עדיין ממחסור בשירותים ובתשתיות, ואפשרויות הפיתוח שלהם מוגבלות.

האתר החדש מראה כיצד התפיסה שיש לרכז את הבדווים בשטח קטן ככל האפשר עומדת בבסיס המדיניות התכנונית הממשלתית בנגב עד עצם היום הזה. כפי שאפשר להתרשם, התוכניות המקודמות כעת אינן מציעות כל פתרון תכנוני ראוי לכפרים הערבים הבדווים הבלתי מוכרים, ובחלק מהמקרים אף מאיימות על קיומם ועל הזכות לקורת גג של התושבים: אם התוכניות ייצאו לפועל, תושבי הכפרים יאלצו להתפנות.

לאתר: הכפרים הלא מוכרים בנגב בצל המדיניות הממשלתית

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הכפרים הבלתי מוכרים,זכויות המיעוט הערבי

סגור לתגובות.