נדחתה עתירת האגודה בעניין סגירת חנויות בירושלים המזרחית לאחר פיגועים

בג"ץ דחה היום (19.10.2017) את עתירת האגודה נגד מדיניותה של משטרת מחוז ירושלים בשנתיים האחרונות, המורה בסמוך לאחר פיגוע או הפרת סדר על סגירת חנויות ובתי עסק בירושלים המזרחית. בית המשפט קבע כי למשטרה יש סמכות למנוע גישה ולסגור חנויות באזור של פיגוע, ולא קיבל את טענת האגודה כי בהתנהלות המשטרה מעורבים שיקולים זרים של ענישה קולקטיבית והפעלת לחץ על התושבים.

האגודה לזכויות האזרח מצרה על פסק הדין. עו"ד נסרין עליאן, שהגישה את העתירה, אמרה: "החלטת השופטים מאפשרת למשטרה להמשיך ללא הפרעה לדרוש מבעלי חנויות בירושלים המזרחית – ורק מהם – לסגור את עסקיהם לאחר פיגוע למשך שעות ואף ימים שלמים, כולל עשרות בתי עסק הרחוקים מאות מטרים מזירת האירוע. מדובר במדיניות שהמשטרה אינה נוקטת לא לאחר פיגועים במערב העיר ולא בשום מקום אחר בארץ. מכאן, שצעדים אלו של השבתת חיי המסחר של ירושלים המזרחית אינם נעשים ככלל לצורך ביצוע חקירה או שמירה על שלום הציבור, כפי שהמשטרה ניסתה לטעון, אלא מדובר בשיקולים זרים של הפחדה ואיום כלפי התושבים, דהיינו בענישה קולקטיבית לא חוקית".

עוד אמרה עו"ד עליאן: "מצער שהשופטים לא נתנו משקל להתבטאות החמורה של מפקד מחוז ירושלים בתקשורת, לפיה 'יש פה אזרחים שחייבים להיות מעורבים באירועים הללו, הם אזרחים שנמצאים פה, הם שותפים לכל מה שקורה ולא יכול להיות שיש אירוע כזה והחיים מתנהלים כאילו לא קרה כלום'. מהתבטאות זו עולה כי מבחינת מפקד המחוז מדובר באוכלוסיה עוינת שיש להעניש אותה אחרי כל פיגוע, ושזו התכלית העיקרית של מדיניות סגירת החנויות".

בג"ץ 3980/17

 

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: התנהלות המשטרה ומאבטחים,זכויות תושבי ירושלים המזרחית

סגור לתגובות.