איסור על כניסה לישראל של מי שתומך בחרם

הצעת חוק הכניסה לישראל (תיקון מס' 27) (אי-מתן אשרה ורישיון ישיבה לקורא לחרם על ישראל, התשע"ז-2016) (פ/20/1906)

 

התיקון לחוק יאסור על מי שתומכים בחרם על מדינת ישראל או תומכים בחרם על ההתנחלויות להיכנס לישראל ולשטחים הכבושים. זאת באמצעות מניעת מתן ויזת כניסה לישראל – שדרכה מתבצעת הכניסה גם לשטחים – לאזרחים זרים, ובאמצעות מניעת מתן תושבות ארעית או היתר שהייה זמני מטעם הצבא לפלסטינים תושבי השטחים.

האגודה לזכויות האזרח ומרכז עדאלה התנגדו לתיקון לחוק. לעמדת הארגונים, החוק מנוגד לכללי דמוקרטיה בסיסיים, בכך שהוא מציב עמדה פוליטית כשיקול למניעת כניסתם של זרים לישראל ולשטחים הכבושים. מי שמבקשים להיכנס לישראל בוודאי אינם צריכים להתיישר עם עמדת הממשלה הנוכחית בסוגיית הכיבוש. פגיעתו של החוק צפויה להיות קשה במיוחד בזכויותיהם של רבבות משפחות פלסטיניות שבהן אחד מבני הזוג מחזיק בתושבות ארעית או היתר שהייה זמני בישראל, ומעתה יהיה חשוף לשלילת זכויותיו בעקבות הבעת עמדות פוליטיות.

בפניית עדאלה והאגודה לזכויות האזרח לחברי הכנסת בטרם אישורו של החוק נכתב כי "שר הפנים אינו רשאי לשמש כקומיסר, העומד בשער ומחליט עבור אזרחי המדינה ועבור תושבי השטחים הכבושים, שתלויים במעברי הגבול הישראלים, אלו עמדות ראויות להישמע. חופש הביטוי אינו רק הזכות להתבטא, אלא גם הזכות להיחשף לדעות, ואפילו לדעות המקוממות והמרגיזות את הרוב בישראל."

סטטוס: התיקון לחוק עבר בקריאה שנייה ושלישית ב-6.3.2017.

נוסח התיקון לחוק

פניית עדאלה והאגודה לחברי וחברות הכנסת, 30.1.2017

 

קישורים:

עקיבא נוביק, אושר בקריאה שלישית: איסור כניסה לקוראים לחרם על מדינת ישראל, 6.3.2017, nana10

חמי שלו, תסכול האימפוטנטיות של מחוקקי ישראל, 8.3.2017, הארץ

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: אזרחות ותושבות,הזכות לחיי משפחה,זכויות האדם בשטחים הכבושים,זכויות המיעוט הערבי,חופש הביטוי,חופש הביטוי והמחאה,עוד,שונות

סגור לתגובות.