המידע הזה שייך לכם!

נפגעתם/ן משירותי הרווחה? עזרו לנו להגן על הזכויות שלכם!

חוק העובדים הסוציאליים קובע שעובד/ת סוציאלי/ת חייבת לתת לאדם כל חומר וכל מידע בעניינו, כולל דוח סוציאלי, מלבד בכמה מקרים מצומצמים. מתלונות שהגיעו אלינו מתברר שהנחיה זו לא תמיד מתקיימת, ושהמדיניות במקרים רבים היא שלא לתת דוח סוציאלי למי שמבקש זאת.

כך למשל, משפחה שרצתה לבקש סיוע חריג בשכר דירה נזקקה לשם כך לדוח סוציאלי. כשפנו לשירותי הרווחה סירבו לתת להם את הדוח בטענה ש"יש סחר בדוחות סוציאליים". בלשכת הרווחה הסכימו רק לשלוח את הדוח בפקס ישירות לחברה שבוחנת את הזכאות לשכר דירה, אך לא הסכימו לתת אותו ביד למשפחה, ובכך עיכבו את בקשתם הדחופה. לאחר שפנינו בשמם לוועדת מידע, נתנו להם את הדוח ללא עיכוב.

הגיע הזמן לשנות את המדיניות הלא חוקית הזו, כי המידע הזה שייך לכם.

בימים אלה אנו פועלים מול משרד הרווחה בדרישה שינחה את הלשכות לתת למי שפונה אליהם את כל המידע בעניינו, בלי תנאים. העדויות שלכם יכולות לעזור לנו להביא שינוי! אנחנו מחפשים אנשים שמטופלים בלשכת רווחה וכאשר ביקשו דוח סוציאלי או כל חומר אחר שנוגע להם מהעובדת הסוציאלית – לא קיבלו אותו, או קיבלו אותו בתנאי שיסבירו לשם מה הם זקוקים לו, או שנאמר להם שהלשכה תשלח את הדוח ישירות לגורם אחר.

אנא מלאו את העדות שלכם בטופס שבדף זה. השימוש בעדויות ייעשה תוך שמירה על פרטיות הפונים וללא חשיפת פרטים מזהים.

יודגש כי בנושא זה איננו מסוגלים כעת להעניק סיוע משפטי פרטני, אולם נשמח להסביר לכל מי שפונה אלינו כיצד לקבל את המידע מלשכת הרווחה.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לקיום בכבוד (רווחה וקצבאות),הזכות לשירותי רווחה,חופש המידע

סגור לתגובות.