לא לבטל את הופעתו של הראפר תאמר נפאר

תאמר נפאר ולהקת DAM.תאמר נפאר ולהקת DAM. צילום: מייק הורטון

ביום 17.10.16 פנינו לראש עיריית חיפה בקריאה שידאג לקיום הופעתו של הראפר תאמר נפאר בגן האם בחיפה, למרות הפנייה של שרת התרבות לבטל את הופעתו ולמרות האיום של פעילי ימין לפוצץ את ההופעה. בפנייה הזהיר עו"ד דן יקיר, היועץ המשפטי של האגודה, כי ביטול ההופעה יהווה לא רק מכה לחופש הביטוי האמנותי והפוליטי וכניעה לאלימות, אלא גם מכה אנושה למודל שמקדמת עיריית חיפה ליחסי יהודים וערבים בעיר.

 

 

17 באוקטובר 2016

 

לכבוד
מר יונה יהב
ראש עיריית חיפה
 
שלום רב,
 

הנדון: ביטול הופעתו של הראפר תאמר נפאר

 
שמענו בדאגה רבה על פנייתה של שרת התרבות אליך בקריאה לבטל את הופעתו של תאמר נפאר בגן האם ביום שלישי בערב ועל קריאתם של פעילי ימין להגיע להופעה כדי לפוצץ אותה אם לא תבוטל. שמענו בדאגה גדולה עוד יותר את הודעתה של עיריית חיפה, שבשל טעמים לוגיסטיים כביכול (התארכות הופעתה של דיקלה), תבוטל, ככל הנראה, הופעתו של תאמר נפאר.

בעוד רוממות חופש הביטוי על גרונה, מאז כניסתה לתפקידה מנסה שרת התרבות לפגוע בחופש הביטוי והיצירה של כל אמן, שדעותיו אינן עולות בקנה אחד עם דעותיה הפוליטיות. אמנם זכות המחאה שמורה גם לשרים, אבל יציאתה מן האולם בעת הופעתם של תאמר נפאר ויוסי צברי בטקס פרסי האקדמיה לקולנוע העיד, שחופש הביטוי לגישתה מסתיים עת המדובר בדעות, שלהשקפתה הן דעות מרגיזות, בוטות ומקוממות – כשדווקא במקרים אלה חופש הביטוי חיוני במיוחד.

אסור לעיריית חיפה להיכנע להתערבות פוליטית פסולה מעין זו ולאיומים באלימות. בדבר ראש העיר, שמתפרסם באתר העירייה, נאמר כך:

"חיפה היא עיר… שבה מתקיימת כבר למעלה מ–100 שנה מסורת של חיים משותפים, לבני כל העדות והדתות. חיפה היא עיר מעורבת בכל מובן, עיר שבה חיים ותיקים ועולים, דתיים וחילוניים, יהודים וערבים. עיר שתושביה יצרו בסיס מוצק של סובלנות, ערבות הדדית ואחדות המטרה."

ביטול ההופעה יהווה לא רק מכה לחופש הביטוי האמנותי והפוליטי וכניעה לאלימות, אלא גם מכה אנושה למודל, אותו עיריית חיפה מקדמת, ליחסי יהודים וערבים בעיר. לפיכך נבקשך לדחות בשתי ידיים את הפנייה הפסולה של שרת התרבות ולהבטיח את קיומה התקין של הופעתו של תאמר נפאר.

בכבוד רב,

דן יקיר, עו"ד
היועץ המשפטי

 
העתק: גב' מירי רגב, שרת התרבות והספורט

 
קישורים:

דניאל סיריוטי וערן סויסה, מערכה נוספת: מירי רגב נגד תאמר נאפר, ישראל היום, 17.10.2016

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: חופש הביטוי

סגור לתגובות.