מניעת מעבר של מתפללים מוסלמים דרך הרובע היהודי בחודש הרמדאן

מאז תחילת חודש הרמדאן הציבה המשטרה מדי יום שישי מחסומים בכניסה לרובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים, ומנעה מפלסטינים להיכנס לרובע, בין ברכב ובין ברגל, ולעבור דרכו לאלחרם אלשריף ולמסגד אל-אקצא לצורך השתתפות בתפילות יום השישי של חודש הרמדאן. לקראת יום השישי האחרון בחודש הרמדאן, שבו מתקיימת התפילה האחרונה והחשובה ביותר, פנתה האגודה למפקד מחוז משטרת ירושלים בדרישה לאפשר מעבר חופשי ברובע היהודי לכלל התושבים.

בפנייה טוענת עו"ד נסרין עליאן מהאגודה, כי התנהלות המשטרה משקפת הפליה פסולה על בסיס אתני-לאומי ומחייבת ביצוע פרופיילינג מביש וחסר תקדים, הפוגע בזכותם לכבוד של תושבי ירושלים הפלסטינים. כמו כן, מכיוון שהמעבר דרך הרובע היהודי הוא עבור חלק מהמתפללים הדרך הנגישה ביותר, חסימת המעבר בפני פלסטינים פוגעת גם בחופש הפולחן של מוסלמים רבים, ובהם קשישים, חולים ונכים. עוד נטען כי התנהלות המשטרה נעשית בחוסר סמכות, שכן אין כל מקור חוקי שמתיר הבחנה בין אנשים על בסיס אתני-לאומי במתן גישה למקום מסוים, ומניעה גורפת של כניסת אוכלוסייה מסוימת למקום למשך ימים שלמים ללא כל חשד קונקרטי.

בתשובת המשטרה מיום 5.7.2016 נכתב כי ויסות תנועתם של הולכי רגל מתבצע בעיר העתיקה בכל ימות השנה בהם מתקיימים אירועים מיוחדים וחגים, לשם שמירה על הסדר הציבורי ועל שלום הציבור, ללא הפליה ומתוך מטרה לפגוע במידה מינימלית בחופש התנועה. עוד נאמר כי במהלך כל חודש הרמדאן, בעת הגעתם של מתפללים מוסלמים אל הר הבית ובעת פיזורם, נותבה האוכלוסיה היהודית לדרכים חלופיות.

פניית האגודה, 30.6.2016

תשובת המשטרה, 5.7.2016

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: התנהלות המשטרה ומאבטחים,זכויות תושבי ירושלים המזרחית,חופש התנועה והגדר

סגור לתגובות.