הזכות לבחור והזכות להיבחר

חוק ההשעיה הוא חוק פוליטי ומסוכן

צילום: טל דהןצילום: טל דהן

הכנסת צפויה לנקוט היום (28.3.2016) בצעד קיצוני ומסוכן נגד חברות וחברי הכנסת הערבים. הצעת חוק יסוד: הכנסת (השעיית חברי כנסת) תעניק לחברי הכנסת סמכויות להשעות או להדיח חברי כנסת מכהנים מסיבות פוליטיות, ותפגע קשות ביסודות הדמוקרטיה: הזכות לבחור ולהיבחר, הזכות לייצוג פוליטי, וחופש הביטוי.

החוק הקיים כבר מתיר במקרים מסוימים לפסול מועמדים או רשימות מלהתמודד בבחירות, ולכן אין סיבה לאפשר לוועדת הכנסת, שהיא גוף פוליטי ולחבריה יש שיקולים אלקטורליים, סמכות להשעות או להדיח חברי כנסת ולפגוע במגוון הדעות.

חברות וחברי הכנסת צריכים לזכור שחופש ביטוי מתבטא דווקא בכיבוד ובהכלה של עמדות קיצון, בהגנה על זכותם של הדוברים ושמירה על הלגיטימיות שלהם, ובהימנעות מהדרתם ומדה- לגיטימציה שלהם. היום החוק מקודם כדי לפגוע בחברות ובחברי הכנסת הערבים, שחלק מההתבטאויות והמעשים שלהם לא מוצאים חן בעיני הרוב הפוליטי. מחר גם חברות וחברי כנסת אחרים עלולים להיפגע כי הביעו עמדות שמנוגדות לקונצנזוס.

על הממשלה וחברי הכנסת להגן על הדמוקרטיה הישראלית ועל אחת הזכויות הבסיסיות ביותר של הפרט בישראל – החופש לבחור ולהיבחר, ולזכות על ידי כך לייצוג פוליטי, גם נוכח מחלוקות אידאולוגיות והשקפות עולם שונות.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: דמוקרטיה,הזכות לבחור והזכות להיבחר,זכויות המיעוט הערבי,ייצוג הולם,עוד

סגור לתגובות.