נתונים חדשים: מאבטחים מחוץ למשמרת לא סייעו בהגנה מפני טרור בחודשים האחרונים

האקדח על שולחן המטבח

השר לביטחון פנים מקדם בימים אלה הצעה לתיקון חוק כלי ירייה, שיעקר מתוכן איסור הקיים בחוק לאחסן נשק אבטחה בבתי מאבטחים. לדברי השר, נשיאת כלי נשק בידי מאבטחים גם מחוץ למקום עבודתם תהווה הגנה נוספת בפני טרור. אולם מנתונים שאספה בחודשים האחרונים קואליציית "האקדח על שולחן המטבח" עולה, שאין כל הצדקה להיתר גורף למאבטחים לשאת נשק אבטחה לביתם למטרות הגנה כביכול מפני טרור. נתונים מראשית אוקטובר (תחילת ההתקפות בידי פלסטינים יחידים) ועד סוף דצמבר 2015, שנאספו בידי פעילות הקואליציה מדיווחי תקשורת ישראלית ופלסטינית בעברית ובאנגלית, מעידים שאפילו בתקופה שבה היינו עדים לעלייה חדה במספר ההתקפות אלימות, ובה הותר למאבטחים באופן זמני לשאת נשק לביתם, אין כל ביסוס עובדתי לטענת השר.

ירי מאבטחים בתגובה לפיגוע או לחשד לפיגוע:
כלל אירועי הירי שנרשמו בתקופה זו – 166
מספר אירועי הירי שירו בהם מאבטחים – 14 (7.8%)
מספר אירועי הירי שירו בהם מאבטחים שלא למשמרת – 0
(במקרה אחד ויחיד שבו נורו יריות על ידי גורמים נוספים, הדיווח לא מספיק ברור, ויש סיכוי שהמאבטח לא היה במשמרת). 

הקואליציה מזהירה כי חזרה לנוהג קבוע של אחסון של נשק חברות האבטחה בבתים תעצים מחדש את הטרור על רקע מגדרי ששורר בבתים רבים מדי בישראל. צעד זה עלול להביא לחידוש שורת הרציחות בתוך המשפחה, שנמשכה ללא הפסקה מ-2002 ועד 2013, ונפסקה רק עם החלת ההנחיות החדשות שאסרו על אחסון נשק אבטחה בבתים.

 

קואליציית האקדח על שולחן המטבח: אשה לאשה – מרכז פמיניסטי, איתך-מעכי, האגודה לזכויות האזרח, הכצעקתה, ל.א. לאלימות נגד נשים, מרכז תמורה, נגה – המרכז לזכויות נפגעי עבירה, נשים לגופן, פסיכואקטיב, פרופיל חדש, קואליציית נשים לשלום, רופאים לזכויות אדם ושדולת הנשים.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לחיים ולשלמות הגוף,זכויות נשים

סגור לתגובות.