ראש עיריית אשקלון לאגודה: לא פיטרנו עובדים ערבים

אשקלון

ב-20.11.2014 פנתה האגודה לראש עיריית אשקלון בעקבות הפרסומים על החלטתו להפסיק העסקתם של עובדים ערבים באתרי בניה בגני ילדים בעיר. בפנייה הדגישו עו"ד שרון אברהם-ויס, מנכ"לית האגודה, ועו"ד עאוני בנא, מנהל המחלקה לזכויות המיעוט הערבי, כי החלטה כזו אינה חוקית, ורומסת ברגל גסה את הזכות לשוויון, את הזכות לחופש עיסוק ואת כבוד האדם של עובדים אלה ושל כלל האזרחים הערבים. האגודה דרשה מראש העיריה לחזור בו לאלתר מן ההחלטה.

בתחילת דצמבר התקבלה תשובתו של ראש העיריה, ועל פיה העובדים הערבים בגני הילדים לא פוטרו. לדברי ראש העיריה, בעקבות הפיגוע בבית הכנסת בירושלים ועליית מפלס המתח בעיר הוחלט כי העבודות בגני הילדים המאוכלסים יחלו בשעות הצהרים, עם אותם הפועלים, ובהם עובדים ערבים, והעבודות בגנים הלא מאוכלסים יימשכו כרגיל.

להלן פניית האגודה.

 

20.11.2014

 

לכבוד:

מר איתמר שמעוני, ראש עיריית אשקלון
רחוב הגבורה 7,  אשקלון
בפקס: 08-6792508  מייל: mayor-ashk@ashkelon.muni.il

 

שלום רב,

 

הנדון: הפסקת העסקתם של עובדים ערבים על ידי עיריית אשקלון

 

קראנו בתדהמה רבה את הודעתך אתמול על החלטתך להפסיק העסקתם של עובדים ערבים באתרי בניה בגני ילדים בעיר אשקלון (מצ"ב צילום מסך מעמוד הפייסבוק –  www.facebook.com/iswbtnam).

ashkelon

נדהמנו מההחלטה לא רק בשל היותה בלתי חוקית, אלא גם ובעיקר בשל ההשלכות החמורות שעלולות להיות לה, עד כדי התרת דמם של הערבים בעיר אשקלון ובכלל.

חוקי העבודה, ובראשם חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, התשמ"ח-1988, אוסרים על כל אפליה על רקע לאום בעבודה. ההחלטה להפסיק ולו באופן זמני את עבודתם של עובדי בניה ערבים הינה בגדר הפרה ברורה ובוטה של איסור זה.

מעבר לאיסור הקבוע בחוקי העבודה, סגירת אתרי בניה בפני פועלים ערבים רק בשל היותם ערבים רומסת ברגל גסה את הזכות לשוויון, את הזכות לחופש עיסוק ואת כבוד האדם של עובדים אלה ושל כלל האזרחים הערבים. זאת, ללא כל הצדקה ובניגוד מוחלט לחוק.

ראש עירייה רשאי לנקוט בצעדים שיגבירו את  תחושת הביטחון בקרב תושבי עירו, אך אסור שהדבר ייעשה תוך פגיעה בזכויות אדם מוגנות. אין במערכת המשפט הישראלית מקור סמכות כלשהו שיכול להתיר לראש רשות מקומית להבחין בין פועלים באתרי בניה שבתחומי הרשות לפי השתייכותם הלאומית.

אנו רואים בדאגה ובחומרה רבה את הסכנה שההחלטה שלך נושאת בחובה. הרצון ההולך וגובר לסמן ולבדל את האזרחים הערבים באשר הם כאויבים וכמסוכנים עלול להפכם, דווקא בימים קשים אלה, למטרה לשנאה, אלימות ופעולות נקם.

מכאן דרישתנו להורות לאלתר על ביטולה של ההחלטה.

 

בכבוד רב,

שרון אברהם-ויס, עו"ד
מנכ"לית האגודה לזכויות האזרח בישראל

עאוני בנא, עו"ד
מנהל המחלקה לזכויות המיעוט הערבי

 

תשובת ראש העיריה, 1.12.2014

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: גזענות ואפליה,זכויות המיעוט הערבי,זכויות עובדים

סגור לתגובות.