פניה למבקר המדינה בעניין בדיקת תהליכי קבלת החלטות במהלך "צוק איתן"

במהלך מבצע "צוק איתן" הודיע מבקר המדינה כי יערוך ביקורת על תהליכי קבלת החלטות בדרג הצבאי והמדיני במהלך המבצע וכן על מנגנוני הבדיקה והחקירה של צה"ל ושל הממשלה. בהודעה שהתפרסמה באתר המבקר נכתב שההחלטה לפתוח בבדיקה התקבלה "לנוכח טענות שהועלו, כי מדינת ישראל הפרה, לכאורה, את כללי המשפט הבינ"ל" וכי "הבדיקה תתבצע, בין היתר, לאור הדין הבינלאומי".

לאור זאת, פנתה האגודה לזכויות האזרח אל מבקר המדינה כדי להפנות את תשומת לבו לכמה מהסוגיות שדורשות לטעמנו בדיקה והתייחסות במסגרת הביקורת שיערוך: חוקיות מדיניות התקיפה; מנגנונים לבדיקת הנחיות הדרג המדיני והפיקודי; חובות הגילוי לגבי מדיניות התקיפה ויישומה בפועל; ומיגון היישובים הבדואים והיישובים החקלאיים באזור הנגב המערבי.

עוד צוין בפניה כי בתקופת "צוק איתן" עסקה האגודה בתופעות מדאיגות נוספות, שקשורות בצמצום מרחב השיח הציבורי ובפגיעה בחופש הביטוי. האדגודה רואה חשיבות רבה בבחינת ההתמודדות המערכתית עם תופעות אלו. בין היתר, יש לבדוק אכיפה בררנית כלפי מתבטאים ברשת, התייחסות המשטרה לגילויי אלימות כלפי מפגינים והסתה לאלימות, התבטאויות פוגעניות של פקידים בכירים ועובדי מדינה בכלל, היקף ומשך המעצרים של מפגינים ערבים והשעיית סטודנטים על רקע התבטאויותיהם ברשתות החברתיות. הצענו להעביר לצוותים הבודקים את כל החומרים המצויים בידינו, אם יראו בכך תועלת.
 
פניית האגודה לזכויות האזרח למבקר המדינה, 7.10.2014

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות להפגין,הזכות לחיים ולשלמות הגוף,הכפרים הבלתי מוכרים,זכויות האדם בשטחים הכבושים,חופש הביטוי,רצועת עזה

סגור לתגובות.