בית: תערוכת נושא דרך מבטם של ילדי מהגרים בישראל

קטע מעבודה של רותו מודן, מתוך התערוכהקטע מעבודה של רותו מודן, מתוך התערוכה

ערב פתיחה חגיגי: יום חמישי 30.10.2014 בתל אביב.


אנחנו שמחים להזמין אתכם/ן לתערוכה מיוחדת, פרי שיתוף פעולה עם המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל. כחלק מהפעילות עם בצלאל ערכנו מפגשים בין סטודנטים ואמנים למשפחות מהגרים. האמנים והאמניות יצרו עבודות בנושא "בית" על בסיס המפגשים, ואמנים רבים נוספים תרמו לנו מיצירותיהם.
 
ביום חמישי, 30.10, בשעה 19:00, נציג את מגוון יצירות האמנות המרגשות בערב פתיחה חגיגי ב"מקום לאמנות בקרית המלאכה" – שביל המרץ 6, תל אביב. ערב הפתיחה יכלול דוכני מזון ממגוון מדינות, הפנינג עם הפעלות לילדים, מפגש עם האמנים והילדים שהשתתפו ביצירת העבודות והופעות של להקות מתוך קהילת המהגרים. העבודות יוצעו למכירה במחירים נמוכים ממחירי השוק (3,000-100 ש"ח). הכנסות המכירה, בניכוי שכר אמנים, יוקדשו לתמיכה בפעילות של פרויקט "ילדים ישראלים" באגודה לזכויות האזרח, למען משפחות מהגרים בישראל.
 
מה זה בית? מה זה עבורנו, מה זה עבורם? האם המקום שבו נולדת וגדלת הוא ביתך, האם זו מדינת המוצא של הוריך? מהן הדרכים להיות חלק מהחברה הישראלית? ועד מתי אדם מוגדר כמהגר? אלו רק חלק מהשאלות שעלו במפגשים שנערכו בין אמנים ישראלים וילדי מהגרים. תוצרי התהליך המיוחד, המחבר בין הסטודיו לקהילות שמחוצה לו, יוצגו לראשונה בתערוכה.

בשנים האחרונות הפכה ישראל לביתם של מאות ילדים וילדות של מהגרי עבודה שהובאו לישראל לעבודה בענפים שונים, ובראשם ענף הסיעוד. הילדים נולדו בישראל, גדלו והתחנכו בה. מרביתם מעולם לא היו בארץ אחרת, הם דוברי עברית כשפת אם ולומדים במערכת החינוך הישראלית. למרות זאת, הם נותרו על פי רוב בשולי החברה ובשולי התודעה, כמעט שקופים עבור מרבית הציבור. סיפורם עלה לרגעים לכותרות בשל המאבק הציבורי נגד הכוונה לגרשם, וההצלחה, להעניק מעמד לחלקם. רבים נותרו מחוסרי מעמד אזרחי, ואיום הגירוש מהמדינה שהיא ביתם עודנו מרחף מעל ראשיהם.

במסגרת הקורס "המדינה זה אני – עיצוב לשינוי חברתי" בחוג לתקשורת חזותית בבצלאל בהנחיית רותי קנטור ואביב אלחסיד, התוודע הסטודנט אוהד חדד אל פרויקט "ילדים ישראלים" באגודה לזכויות האזרח, המלווה בשנים האחרונות את משפחות המהגרים. בסיוע האגודה, יזם חדד סדרת מפגשי היכרות בין אמנים לילדי מהגרים ומשפחותיהם, ומהם נולדה סדרת העבודות העוסקות בסוגיית הבית. מלבדם, אמנים ואמניות נוספים צירפו עבודות המתכתבות עם הנושא.

בתערוכה יוצגו עבודותיהם של האמניות והאמנים: זויה צ'רקסקי, יונתן אולמן, יואב ויס, סמדר אליאסף, רינת שניידובר, להב הלוי, מרב סלומון, ניצן מינץ, רותו מודן, אורית ברגמן, רוני אדרי, אוהד חדד, שירה גלזרמן, עודד אילן, חורחה קרליק, עמית טריינין, קרן פרטוק, מיכל בוננו, רותי קנטור, רוני לוית, קוב לובס, מישל קישקה,נדב מצ'טה, ענת מיכאליס, יותם קלנר, מריאנה סבטליצה, אביב אלחסיד, תרזה בן פורת ורבים נוספים.

ייעוץ אומנותי: מורן שוב.
 

IsraeliChildrenExhibition
 

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: אזרחות ותושבות,זכויות אזרחיות,ילדים ישראלים,מהגרי עבודה

סגור לתגובות.