חוברת חדשה בנושא בנייה ללא היתר בחברה הערבית

קיבלת צו להפסקת הבנייה? הוגש נגדך כתב אישום בגין בנייה לא חוקית? מה ההבדל בין צו הריסה שיפוטי לצו הריסה מנהלי? איך להתמודד עם הוראות חוקי התכנון והבנייה?

האגודה לזכויות האזרח יחד עם המרכז הערבי לתכנון אלטרנטיבי פרסמו חוברת בנושא הבנייה ללא היתר בחברה הערבית. את החוברת כתב עו"ד עאוני בנא, מנהל המחלקה לזכויות המיעוט הערבי באגודה.
 
החוברת כתובה בשפה הערבית ומיועדת לאוכלוסיה הערבית. היא מפרטת את הוראות חוק התכנון והבנייה; הפרוצדורה להוצאת היתרי בנייה; הסנקציות הקבועות בחוק במקרה של בנייה ללא היתר על פי חלוקה לפי תהליך הבנייה: לפני התחלת הבנייה, במהלכה ואחריה. עוד מביאה החוברת מידע על אופני ההתמודדות המשפטית עם צווי הריסה ועם ההליכים הפליליים הקבועים בחוק: עילות הגנה, ביטול או עיכוב ביצוע של צווי הריסה, ואופן הגשת עררים (לפי מועדים וערכאות).

לצד סקירת הסנקציות והמצב הקיים בכללותו, בחוברת משולבת עמדת הארגונים לגבי הפרשנות הראויה של חוקי התכנון מתוך השקפה של זכויות האדם, ולגבי מדיניות האכיפה הראויה במצב של בנייה ללא היתר מחוסר ברירה – בשל האפליה התכנונית של היישובים הערביים, מחדלי המדינה והעדר פתרונות דיור בחברה הערבית.
 
לקריאת החוברת (ערבית, PDF)

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: דיור, תכנון וקרקעות,הזכות לדיור,זכויות המיעוט הערבי

סגור לתגובות.