הנחות לזכאים על צריכה נוספת של מים

אילוסטרציהPhoto by Ladyheart at Morguefule.com

בסוף אפריל 2014 פורסמו תקנות הקובעות רשימה של קבוצות זכאים לתשלום בתעריף נמוך בעד 3.5 קוב מים נוספים לחודש בשנת 2014. מתלונות שהגיעו לאגודה עלה כי הזכאים מתקשים לממש את ההטבה, והאגודה פנתה למספר בעלי תפקידים כדי לברר את הנושא. על פי התשובות שהגיעו לאגודה מרשות המים, מהביטוח הלאומי ומהרשות לזכויות ניצולי שואה, הרשויות פועלות למימוש ההטבה לזכאים, וההערכה היא כי במהלך אוקטובר תינתן ההטבה לזכאים, רטרואקטיבית מינואר 2014.
 
להלן פניית האגודה ובהמשך התשובות שהתקבלו מרשות המים, מהביטוח הלאומי ומהרשות לזכויות ניצולי שואה:
 
12 באוגוסט 2014
 
לכבוד:
 
מר אלכסנדר קושניר, מנכ"ל ויו"ר המועצה, הרשות הממשלתית למים ולביוב
פרופ' שלמה מור יוסף, מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי
פרופ' ארנון אפק, מנכ"ל משרד הבריאות
אלוף במיל' דן הראל, מנכ"ל משרד הביטחון
גב' עפרה רוס, מנהלת הרשות לזכויות ניצולי שואה
 
שלום רב,

הנדון: מימוש תשלום מופחת בעד כמות מים נוספת לזכאים

 

1. אנו פונים אליכם בבקשה כי תפעלו לאלתר למימוש ההטבה של תשלום מופחת בעד כמות מים נוספת לזכאים לשנת 2014.
2. ביום 28.4.14 פורסמו ברשומות תקנות תאגידי מים וביוב (אמות מידה ורשימת זכאים להפחתה בתשלום לשנת הכספים 2014), התשע"ד-2014 (להלן: "התקנות"), הקובעים רשימה של קבוצות זכאים לתשלום בתעריף נמוך בעד 3.5 קוב מים נוספים לחודש בשנת 2014. סעיף 2 לתקנות קבע כי מימוש ההטבה על ידי הגופים הרלוונטיים תעשה בדרך הבאה:
(א) המוסד לביטוח לאומי (בתקנה זו – המוסד), משרד הבריאות, משרד הביטחון או הרשות לזכויות ניצולי שואה, לפי העניין (בתקנה זו – גוף מרכז), יודיעו בכתב לזכאי על זכאותו לתשלום מופחת, וכי מימוש זכאותו כאמור מותנה בהעברת מידע בעניינו לפי תקנות אלה לרשות הממשלתית למים ולביוב (להלן – רשות המים) ולחברה שכתובת מגוריו של הזכאי מצויה בתחומה; בהודעה כאמור יציין הגוף המרכז כי אם הזכאי מסרב להעברת המידע לגביו, על הזכאי להודיע לו על כך בתוך 30 ימים ואם לא יעשה כן, יועבר המידע לרשות המים וממנה לחברה.
(ב) לשם ביצוע תקנות אלה, יעביר גוף מרכז, למעט משרד הבריאות, בכל חודש לרשות המים קובץ מידע ממוחשב המכיל את שמות הזכאים שבהם הוא מטפל אשר לא הביעו סירוב לכך כאמור בתקנת משנה (א), מספרי תעודת זהות וכן כתובת מגורים ותאריך שממנו הפכו זכאים או חדלו להיות זכאים.
(ג) קבע המנהל הכללי של משרד הבריאות כי צרכן מים זכאי להטבה לפי תקנה 1(א)(12), יעביר משרד הבריאות לרשות המים, לשם ביצוע תקנות אלה, את פרטי המידע כאמור בתקנת משנה (ב) לגבי אותו זכאי, אם לא הביע סירוב לכך כאמור בתקנת משנה (א).
(ד) קיבלה רשות המים פרטי מידע על זכאים לפי תקנות משנה (ב) ו-(ג) תעביר לכל חברה את פרטי המידע של כל זכאי שכתובת מגוריו מצויה בתחומה.
3. מתלונות אזרחים, אשר זכאים לפי הרשימה שבתקנות לתשלום מופחת, עולה כי עד עתה הם טרם קיבלו הודעה מהגופים המרכזים, וממילא עדיין אינם מקבלים את ההטבה מתאגיד המים המקומי.
4. נודה לפעולתכם המיידית בנושא זה.
5. כן נבקש לקבל מכל אחד מכם פרטים על מספר הפניות לזכאים שנעשו מטעמכם עד כמה, מתי הם נעשו, מה תוצאתם עד כה, ומה לוח הזמנים הצפוי למימוש ההטבה לזכאים.

 
בברכה,
 
טלי ניר, עו"ד
מנהלת המחלקה לזכויות חברתית-כלכליות
 
העתקים:
ח"כ אבישי ברוורמן, יו"ר ועדת כלכלה של הכנסת
מר סילבן שלום, שר האנרגיה והמים
מר מאיר כהן, שר הרווחה והשירותים החברתיים
מר ישראל עינב, מנהל מינהל המים והממונה על התאגידים, רשות המים
עו"ד יסמין סהר, היועצת המשפטית, רשות המים
מר שעיה קרפ, מנכ"ל פורום תאגידי המים ומנכ"ל מעיינות הדרום תאגיד מים וביוב איזורי בע"מ
 
התשובות לפניית האגודה מרשות המים, מהביטוח הלאומי ומהרשות לזכויות ניצולי שואה

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות למים,הזכות לקיום בכבוד (רווחה וקצבאות),זכויות חברתיות

סגור לתגובות.