הצעת החוק של ח"כ סטרוק – עוד לבנה במבנה שתי מערכות החוק בשטחים

מחר (1.9.2013) תדון הממשלה בהצעתה של ח"כ אורית סטרוק להחיל את חוק עבודת נשים בתחומי הגדה המערבית. בסוף השבוע פורסם, כי היועץ המשפטי לממשלה מתנגד לחוק, כיוון שהחלת הדין הישראלי בגדה היא צעד בכיוון סיפוח השטחים במסווה של דאגה לזכויות נשים.

עו"ד תמר פלדמן, מנהלת המחלקה לזכויות האדם בשטחים הכבושים באגודה לזכויות האזרח, מסרה בתגובה: "הצעת החוק של אורית סטרוק אינה אלא לבנה נוספת במבנה המשפטי המפלה והמעוות, שנבנה לאורך 46 שנות הכיבוש: שתי מערכות החוק השונות החלות על שתי האוכלוסיות החיות בגדה המערבית. היום מתפקדות בגדה מחד, מערכת החוקים הישראלית המתקדמת, שמוחלת על המתנחלים, ומאידך, מערכת הדינים הצבאיים, לה כפופים התושבים הפלסטינים. לאור הזדעקותו של היועץ המשפטי לממשלה נגד הסיפוח, מפליאה שתיקתם ארוכת השנים שלו ושל קודמיו נוכח הפגיעה החמורה בשוויון המובנית במשטר המשפטי בשטחים".

עו"ד פלדמן הוסיפה: "דיני העבודה הישראליים מוחלים גם היום, בפועל, על כל העובדים והעובדות בהתנחלויות. כך שאין בהצעת החוק של ח"כ סטרוק כדי לשפר את מצבן של נשים המועסקות אצל מעסיקים ישראליים. הדין הצבאי, לעומת זאת, אינו מספק הגנות דומות לפלסטינים שמועסקים אצל פלסטינים. בכך מעגנת ההצעה את ההטייה וההעדפה לטובת מפעל ההתנחלויות, שהוא מלכתחילה הסיבה לקיומה של מערכת ההפרדה והאפלייה בשטחים".

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: אפליה והפרדה,זכויות האדם בשטחים הכבושים,מערכת המשפט

סגור לתגובות.