האגודה מתריעה: האלימות המשטרתית פוגעת בחופש הביטוי וההפגנה

אילוסטרציה. CC-BY-NC: Eyal Gאילוסטרציה. CC-BY-NC: Eyal G

אלימות משטרתית והטרדות מפגינים הופכת את המחאה החברתית-פוליטית למשימה שכרוכה בסיכון

 

לקראת דיון בנושא אלימות משטרה, פנתה האגודה לזכויות האזרח אל חברי ועדת הפנים של הכנסת והתריעה: בחודשים האחרונים מגיעים עוד ועוד דיווחים על שימוש בלתי חוקי של המשטרה בסמכויות שלטוניות, באופן שמוביל לפגיעה בחופש הביטוי של מפגינים ופעילים חברתיים-פוליטיים.

במכתב מטעם האגודה לזכויות האזרח, מפרטות עו"ד שרונה אליהו חי ועלוה קולן שורה של דיווחים שהגיעו אל האגודה במהלך השנה האחרונה, מהם עולה חשש להתנהלות חמורה של המשטרה במהלך הפגנות ואירועי מחאה, ובכלל זה שימוש בפרקטיקות פסולות לפגיעה בחופש המחאה, בניגוד לחוק.

בין השאר, הגיעו אל האגודה לזכויות האזרח דיווחים על "שיחות אזהרה" שערכו שוטרים עם פעילים לקראת הפגנות מתוכננות, באופן שיצר רושם לפיו אותם פעילים נמצאים "על הכוונת"; פיזור משמרות מחאה והפגנות חוקיות, שימוש בשוטרים סמויים, רעולי פנים או נטולי תגי זיהוי במהלך הפגנות, מעצרים ועיכוב מפגינים ללא עילה חוקית, אלימות בלתי מוצדקת כלפי מפגינים ואף שימוש באמצעי לחימה קשים – גז מדמיע וכדורי מתכת מצופים גומי – לצורך פיזור הפגנות.

עו"ד שרונה אליהו חי מהאגודה: "תפקיד המשטרה במדינה דמוקרטית הוא להגן על חופש הביטוי ולאפשר מחאות פוליטיות, לא להלך אימים על מפגינים ופעילים חברתיים. בשנתיים האחרונות, הציבור בישראל מגלה מעורבות פוליטית וחברתית רבה מתמיד, אבל במקום לראות בכך תופעה מבורכת ולסייע במימוש חופש הביטוי, התנהלות המשטרה בהפגנות מרתיעה אנשים מפני מחאה פוליטית לגיטימית ומשדרת את המסר הפסול שמי שנוטל בה חלק עובר על החוק."

פניית האגודה לוועדת הפנים

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: אלימות שוטרים,הזכות להפגין,זכויות אזרחיות,חופש הביטוי

סגור לתגובות.