הזכות לשוויון

פארק ענבה: הציבור הרחב מוזמן

פארק ענבה במודיעין. צילום: ד"ר אבישי טייכרפארק ענבה במודיעין. צילום: ד"ר אבישי טייכר

אחרי שנסגר לכניסת מבקרים שאינם תושבי העיר בחול המועד סוכות, עיריית מודיעין חזרה בה והבהירה: בחול המועד פסח, פארק ענבה יישאר פתוח לכל

 

מניעת הכניסה לפארק ענבה ממי שאינם תושבי מודיעין פגעה בעיקר בתושבי מודיעין עלית הסמוכה, שנוהגים לבלות בו. אף כי הנימוק הרשמי של העירייה היה הצורך להתמודד עם הצפיפות, מהתנהלותה עלה חשש כי התכלית העיקרית של הגבלת הכניסה היתה הרחקת מבקרים חרדים, תושבי מודיעין עלית השכנה. 

בעקבות הגבלת הכניסה, פנתה האגודה לזכויות האזרח אל עיריית מודיעין והתריעה כי מדובר במדיניות בלתי חוקית. זמן קצר לאחר שנשלח מכתב נוסף לעיריית מודיעין בעניין זה, וערב הגשת עתירה לבית המשפט, פורסם בתקשורת כי בחול המועד פסח הכניסה לפארק תהיה חופשית. עם זאת, עיריית מודיעין מסרבת להתחייב שלא תשוב ותגביל כניסה בעתיד. באגודה לזכויות האזרח קוראים לציבור הרחב לדווח במקרה של התחדשות הגבלת הכניסה, ולא פוסלים גם עתירה לבית המשפט נגד העירייה, במידת הצורך.

עו"ד גיל גן-מור מהאגודה לזכויות האזרח
: "מניעת הכניסה לפארק ממי שאינם תושבי העיר אינה חוקית, ומהווה אפליה פסולה. יש לברך על כך שבפסח הקרוב, יוכלו תושבים ליהנות מהחירות לבלות בפארק, ללא הפליה על רקע זהותם או אורח חייהם. האגודה לזכויות האזרח תעמוד על המשמר כדי להבטיח שכך יהיה גם בעתיד". 

באגודה לזכויות האזרח קוראים לציבור הרחב לדווח על כל מקרה של אפליה
, בכניסה לפארק ענבה או לכל מקום אחר, במוקד פניות הציבור שמספרו 073-7050752.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: גזענות ואפליה,הזכות לשוויון

סגור לתגובות.