לתקן נזקים שנגרמו לתשתיות בשכונות ירושלמיות בעקבות עבודות על גדר ההפרדה

עבודות ליד גדר ההפרדה, ינואר 2013. צילום: הנאדי קוואסמהעבודות ליד גדר ההפרדה, ינואר 2013. צילום: הנאדי קוואסמה

בחודש ספטמבר 2012 הוחלט על סגירת מחסום ראס ח'מיס שבירושלים המזרחית, והחלו עבודות נרחבות לסגירת גדר ההפרדה מסביב לשכונת הירושלמיות באזור מחנה הפליטים שועפט. במהלך העבודות נגרם נזק רב לתשתיות בשכונות אלה, ובצידן סכנה ממשית לגוף ולרכוש. האגודה לזכויות האזרח פנתה למפקד מג"ב עוטף ירושלים ולראש מנהלת קשת צבעים בבקשה לדאוג לביצוע התיקונים הנדרשים במהירות האפשרית.

 

 

‏04 פברואר 2013

 

דחוף

 

לכבוד
נצ"מ שוקי תחאוכה                                                       מר עופר הינדי
מפקד מג"ב עוטף ירושלים                                              ראש מנהלת קשת צבעים
בפקס:  02-5915418                                                   בפקס:  03-7766339

 

הנדון: תיקון נזקים קשים שנגרמו לתשתיות בשכונות ירושלמיות בעקבות עבודות על גדר ההפרדה

 

  1. מאמצע חודש ספטמבר האחרון הוחלט על סגירת מחסום ראס ח'מיס, והחלו עבודות נרחבות לסגירת גדר ההפרדה מסביב לשכונת הירושלמיות מעבר לגדר ההפרדה באזור מחנה הפליטים שועפט.
  1. בסיור שערכנו עם מר עופר הינדי בשטח טרם תחילת העבודות הובטח שכל נזק שיגרם לתשתיות בשכונות בעקבות העבודות יתוקן. מאז החלו העבודות בשטח נגרם נזק רב לתשתיות, אשר בצידן סכנה ממשית לגוף ולרכוש, ועל כן פנייתנו אליך לתיקון המצב בהקדם האפשרי.
  1. חפירת נתיב שלם בכביש הראשי: בצמוד למקום המחסום של ראס ח'מיס לשעבר, ישנו כביש גישה ראשי לשכונת ראס ח'מיס וראס שחאדה אשר בעבר נסלל על חשבון התושבים. עם תחילת העבודות עם כלים כבדים נפגם הכביש רבות, נתיב שלם נחפר לאורך הכביש, ואם בעבר היה מדובר בכביש של שני נתיבי תנועה אשר אפשר תנועה זורמת, כיום ישנו רק נתיב אחד, מה שמקשה מאוד על זרימת התנועה, וגורם לוויכוחים וריבים מיותרים שחלקם הסתיימו בימים האחרונים אף בקטטות.
  1. סכנה להולכי רגל: כביש זה משמש גם את כל הולכי הרגל בשכונות, מבנם גם תלמידי בית הספר אשר הולכים דרכו עד למחסום הראשי היכן שהסעות לבתי הספר אוספות אותם. לאחר תחילת העבודות אין יותר צידי דרך המאפשרים להלך בהם, השטח הצר מלאת מהמורות, מעמיד את התלמידים בסכנה גבוה לתאונות דרכים ולנפילות.
  1. פגיעה בקווי ביוב: במהלך העבודות בתקופה האחרונה פגעו כלי העבודה הכבדים בצינורי ביוב, מזה מספר ימים זורם הביוב לאורך כל כבישי שכונת ראס ח'מיס, דבר שבצדו סכנה לזיהומים מחלות וריחות לא נעימים, התושבים מבקשים לתקן את הנזק שנגרם באופן מידי, במידה ותגובתכם תאחר להגיע הם אף שוקלים לעשות זאת בעצמם היות והמצב בשטח אינו סובל דיחויי.
  1. פגיעה בעמודי חשמל ובזק: עמודי התאורה והחשמל שהיו בצידי הכביש הזה נפגמו קשות, נכון להיום נעקרו כ-6 עמודי תאורה, קוו החשמל הראשי גם הוא נפגע בטעות על ידי אחד העובדים של קבלן העבודות, והשכונות נותקו מחשמל משך כ-48 שעות עד לתיקונו בשיא גל הקור הירושלמי. גם תשתית הטלפונים של בזק נותקה בעקבות העבודות ומזה כ-20 ימים אין רשת טלפונים בשכונות.
  1. לאור המצב הקשה המתואר לעיל, נודה לתשובתכם בהקדם, כן לביצוע התיקונים הנדרשים במהירות האפשרית למניעת הסכנות הכרוכות במצב הקיים.

 

בכבוד רב,
נסרין עליאן, עו"ד

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות תושבי ירושלים המזרחית,חופש התנועה והגדר,מים וביוב

סגור לתגובות.