ארגונים מגנים את פשיטת הצבא על משרדי ארגוני זכויות אדם פלסטיניים

הארגונים החתומים מטה מוחים על היחס התוקפני כלפי שלושה ארגוני חברה אזרחית פלסטינים מצד הצבא הישראלי ודורשים כי כל הרכוש אשר הוחרם במהלך הפשיטה יוחזר לארגונים. כמו כן, דורשים הארגונים החתומים שעבודתם של ארגוני חברה אזרחית בשטחים הכבושים – ובייחוד אלו העוסקים בזכויות אדם ובהגנה על פעילי זכויות אדם – תכובד ותזכה להגנה.

אתמול (11.12.2012) בשעות הבוקר המוקדמות, רק מספר שעות לאחר שצוין יום זכויות האדם הבינלאומי, פשט הצבא הישראלי על משרדיהם של שלושה ארגוני זכויות אדם וחברה אזרחית פלסטיניים ברמאללה: אדאמיר – לתמיכה באסירים וזכויות אדם; איגוד ועדות הנשים הפלסטיני (Union of Palestinian Women’s Committee ) ורשת הארגונים הפלסטיניים הלא ממשלתיים (The Palestinian NGO Network). הארגונים לא זכו לכל הסבר בדבר החיפוש ולא הוצג בפניהם צו חיפוש. צוותי עובדי הארגונים לא היו נוכחים בזמן החיפוש. החיילים גרמו לנזק לרכוש, החרימו מחשבים, כוננים קשיחים, מצלמות וציוד חיוני נוסף.

הארגונים החתומים מטה מדגישים כי לכל בני האדם עומדת הזכות להתארגן, להיות חופשיים מהתערבות שרירותית ולא חוקית בבתיהם ומשרדיהם ולהליך משפטי הוגן. חשוב במיוחד שארגוני זכויות אדם יהנו מזכויות אלו על מנת שיוכלו להמשיך בעבודתם ולהגן על זכויותיהם של אחרים.

אקלים המאפשר סביבה אזרחית חופשית ובטוחה אשר בה פלסטינים יכולים להתארגן ולפעול הינו חיוני לשם הגנה על זכויות בסיסיות. פעולות כגון אלה מאיימות על המרחב האזרחי ופוגעות ביכולתם של ארגוני זכויות אדם פלסטינים לפעול ולהגן על זכויות אדם.

הארגונים החתומים:
האגודה לזכויות האזרח בישראל; בצלם;  גישה; הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל; יש דין,  המוקד להגנת הפרט;  עדאלה – המרכז המשפטי לזכויות המיעוט בישראל; רבנים לזכויות אדם; רופאים לזכויות אדם – ישראל.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות האדם בשטחים הכבושים,שונות

סגור לתגובות.