אירועי יום המהגר הבינלאומי, 15.12.2012 בסינמטק תל אביב

סרטים, דוכני מידע, מאכלי מהגרים והופעות

 

כמדי שנה מציינים ארגוני זכויות האדם, ובראשם מוקד סיוע לעובדים זרים, את יום המהגר הבינלאומי באירוע מיוחד בסינמטק תל אביב. האירוע יתקיים בשבת הקרובה, 15.12.2012. 

האירוע בפייסבוק: http://www.facebook.com/events/215550895246078

 

בתוכנית:

החל מ- 14:00:

  • דוכני מידע של ארגוני זכויות אדם.
  • מאכלי מהגרים: לטיני, אסיאתי, אפריקאי.

 

15:00:

  • הופעה של מהגרים פיליפינים באולם ההקרנה
  • הקרנת הסרט: "איזה מקום נפלא" (ישראל 2005) WHAT A WONDERFUL PLACE
    בימוי: אייל חלפון, משחק: אורי גבריאל, אוולין קפלון, אבי אוריה
    שלושה סיפורים. לכאורה לא קשורים זה לזה ובוודאי מרוחקים גיאוגרפית זה מזה. אחד מתנהל בדרום ת"א הדחוסה והמיוזעת; שני בין שדות פלפלים ומטעי תמרים בערבה הדרומית; ושלישי בשיכון מהוגן בפרבר עירוני כלשהו. שלושת הסיפורים מצטלבים זה בזה והופכים לסיפור אחד, המספר משהו דווקא עלינו, בני האדם, שפתאום מוצאים עצמם כ"כ לבד, רחוקים מכל הקרובים אליהם, וקרובים יותר דווקא לאנשים הזרים אליהם. הסרט זכה בפרס אופיר של האקדמיה הישראלית לקולנוע לסרט הטוב 2005 ובפרס וולגין בפסטיבל ירושלים. (104 דקות, עברית, רוסית, טאגאלוג ואנגלית, תרגום לעברית) (104 min., Heb., Eng., Tagalog, Russ., Heb. Sub).

 

17:30:

  • הקרנת הסרט "חשופות" (ארה"ב 2010) THE WISTLEBLOWER
    בימוי: לריסה קונדרצקי, משחק: רייצ'ל וויז, מוניקה בלוצ'י, ונסה רדגרייב, דיוויד סטראת'רן
    מסעה של אישה אחת לצדק, בצל אמת שכולם רוצים להסתיר, כנגד מוסדות שביצעו את אותם הפשעים אותם הוקמו למנוע. מבוסס על סיפורה האמיתי של קתרין בולקווואק, שוטרת ממדינת נברסקה בארה"ב אשר שירתה בתור שומרת חוק בבוסניה לאחר המלחמה. תוך כדי התאקלמות במדינה הקרועה, היא החלה להבחין בסימנים של תעשייה סודית ומחתרתית של סוחרי מין בנשים. היא מוצאת אישה אשר נמלטה ובעזרתה היא מבינה כמה כסף מגלגלת התעשייה הזו. ראיות שהיא אוספת מובילות אותה לתגלית המזעזעת שהאחראים לסחר אינם רק הפטרונים הבוסנים אלא גם העומדים בראש הארגון שאותו היא משרתת – האומות המאוחדות… (112 דקות. אנגלית, תרגום לעברית) (112 min., Eng., Heb. Sub)

 

19:30:

  • דיון בעקבות הסרט "חשופות": "דמי תיווך – מי מרוויח? מי מפסיד?"
    בהשתתפות: פרופ' רבקה רייכמן, החוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, אוניברסיטת חיפה. עידית לבוביץ', רכזת תחום סיעוד, קו לעובד – הגנה על זכויות עובדים. בהנחייתה של אמי סער, מנהלת קשרי ממשל והמאבק בסחר בבני אדם במוקד סיוע לעובדים זרים.

 

21:00:

  • הופעת ריקודים מסורתיים מאקוודור וקולומביה באולם ההקרנה
  • הקרנת הסרט "בלתי חוקיים" (בלגיה/ צרפת 2010) ILLEGAL
    בימוי: אוליבייה מאסה-דפאס, משחק: אן קוסנס, אסה לאוסון, גבריאלה פרז
    טניה הייתה מורה לצרפתית ברוסיה. בשמונה השנים האחרונות היא ובנה איבן בן ה-14 חיים כמהגרים לא חוקיים בבלגיה. פרנסתה באה לה מעבודתה כמנקה ובבדיקת משטרה שגרתית מתגלה מעמדה וטניה נעצרת. איבן נמלט בעור שיניו בעוד אימו נשלחת לבית המעצר של אנשים במעמדה. שם היא מסרבת למסור את שמה, צורבת את ידה כדי למחות את טביעת האצבעות ובמצב כזה של היעדר זהות אין לשלטונות שום אפשרות לגרשה. מצד שני, חוץ משיחות טלפון קורעות לב אין לה שום דרך לפגוש את איבן שבינתיים מצא לעצמו מקלט בבית קרובי משפחה. כמו כל בני גילו, גם אצלו מתחילים להתפרע ניצני המרד… הסרט זכה בפרס הסרט הטוב בתחרות "רוח החופש" בפסטיבל ירושלים. (93 דקות, צרפתית, רוסית וספרדית, תרגום לעברית) (93 min., Fre., Russ., Spa., Heb. Sub)
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות אזרחיות,מהגרי עבודה

סגור לתגובות.