לא לפגיעה באזרחים – לא ביישובי הדרום ולא בעזה

האגודה לזכויות האזרח בישראל מביעה צער עמוק על התוצאות הקשות של ירי הטילים כלפי אזרחים בישראל, כמו גם של הפצצות ישראל בעזה. האגודה קוראת להפסקת הפגיעה באזרחים ובאזרחיות באופן מיידי. המחיר שמשלמים אזרחיות ואזרחים בגין השימוש באמצעים צבאיים (שמוקצנים בעימותים כגון זה) ובאמצעים כוחניים אחרים, כגון הסגר על עזה, הוא כבד מנשוא. פגיעתו בחייהם ובשלמות גופם של אזרחים, אך גם בנפשם, בכבודם וביכולתם לקיים חיים סבירים, היא בלתי נסבלת. זוהי זכות אדם בסיסית לחיות בבטחה, ללא איום מתמיד של התקפה, תוך אפשרות לנוע בחופשיות ולקיים חיים תקינים.

האגודה מדגישה כי על כל הצדדים לכבד את ההוראות של דיני הלחימה, האוסרים פגיעה בלתי מובחנת ובלתי פרופורציונאלית באזרחים, ובמבנים ובתשתיות שאינן מטרות צבאיות מובהקות.

חשוב להדגיש, שאין בהפרות של דיני הלחימה על-ידי אחד הצדדים כדי להצדיק או להכשיר הפרות שכאלו על-ידי הצד השני. ירי טילים על אוכלוסיה אזרחית בישראל, ומיקום פעילות חמאס וקבוצות חמושות אחרות בתוככי אוכלוסיה אזרחית פלסטינית ברצועה, אסורים בתכלית. הוא הדין בהתקפות ובפגיעה מסיבית באוכלוסיה אזרחית ברצועה מצד ישראל. מדובר בהפרות של דיני הלחימה. אין ולא יכולה להיות שום הצדקה להתקפות על אוכלוסייה אזרחית, בישראל, בעזה או בכל מקום אחר.

מזה שנים נפגעות זכויות האדם של תושבי עזה ותושבי דרום ישראל. הירי המתמשך על יישובי הדרום, הסגר המתמשך על רצועת עזה והניתוק המוחלט בינה לבין הגדה המערבית – כל אלו גורמים לפגיעות קשות בזכויות האדם. פגיעות בזכות לחיים ולשלמות הגוף, פגיעות בכבוד האדם, פגיעות בחופש התנועה: אלו ועוד הם מנת חלקם של בנות ובני האדם בדרום המדינה וברצועת עזה. עבור כל בני האדם אשר זכויותיהם נפגעות כך יום אחר יום, שנה אחר שנה, זו מציאות בלתי נסבלת.

כארגון זכויות אדם, הדואג להגנה על זכויות האדם של כל איש ואישה, ילד וילדה, ישראלי ופלסטיני כאחד, אנו חרדים נוכח כל פגיעה באוכלוסיה אזרחית. אנו שבים וקוראים לכבד את הוראות דיני הלחימה, האוסרים על פגיעה מכוונת או בלתי-פרופורציונלית באזרחים.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לחיים ולשלמות הגוף,המשפט ההומניטרי הבינלאומי,זכויות האדם בשטחים הכבושים

סגור לתגובות.