מבקשי מקלט ופליטים

מבקשי המקלט מסודן לא ייכלאו, הארגונים משכו את העתירה

צילום: מגד גוזני, אקטיבסטילסצילום: מגד גוזני, אקטיבסטילס

ארגוני זכויות האדם משכו את עתירתם נגד כליאת מבקשי המקלט מסודן לתקופה בלתי מוגבלת, לאחר שפרקליטות המדינה הבהירה, כי חרף ההצהרה של שר הפנים לא נתקבלה החלטה על מעצר האזרחים הסודנים בישראל.

בתגובה שמסרו הארגונים ב-28.10 לבית המשפט לאחר הודעת הפרקליטות, כתבו עו"ד עודד פלר מהאגודה לזכויות האזרח ועו"ד יונתן ברמן מהקליניקה לזכויות מהגרים במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן:

"חודשיים ימים, ועתירה לבית משפט נכבד זה, נדרשו לרשויות על מנת להודות, כי הבהלה והאימה שזרע הגורם הבכיר ביותר הממונה על מנגנון המקלט של מדינת ישראל בקרב אלפי מבקשי מקלט, ובהם פליטים, קורבנות סחר בבני אדם, קורבנות עינויים, נשים, ילדים וטף – לא היו אלא 'מתיחה אכזרית'.

"עתירה זו חשפה התנהלות חמורה וחסרת תקדים, שדומה שכמותה לא נגלתה בפני בית המשפט בישראל מעולם. סגן ראש הממשלה ושר הפנים של ישראל פרסם הודעה בדבר החלטה נוראה שקיבל ובדבר הנחייה איומה שנתן, שלא היו ולא נבראו. ההודעה זרעה בהלה ואימה בקרב ציבור, מהמוחלשים בישראל, שרבים ממנו הם קורבנות של הנוראות שבחוויות. הכל סברו שיש יסוד לדבריו של המשיב, ומתי המעט מקרב הרשויות, שידעו כי לא היא, עמדו מנגד והחרישו".

את העתירה הגישו האגודה לזכויות האזרח בישראל, המרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן – הקליניקה לזכויות מהגרים, מוקד סיוע לעובדים זרים, א.ס.ף – ארגון סיוע לפליטים, המרכז לקידום פליטים אפריקאים וקו לעובד. לבקשת העותרים, בית המשפט רשם לפניו, מתוך הודעת הפרקליטות, כי לא ניתנה כל הנחיה אופרטיבית ולכן אין כל שינוי במצב הקיים, וככל שתתקבל החלטה אופרטיבית בנושא, היא תפורסם באתר האינטרנט של רשות האוכלוסין וההגירה, תפורסם בהודעה מטעם דוברת רשות האוכלוסין וההגירה וכן תישלח הודעה לארגוני זכויות אדם העוסקים בתחום כדוגמת העותרים, ותחילת ביצועה יושהה לתקופה של 30 ימים.

בית המשפט הורה לפרקליטות להשיב עד לסוף השבוע לדרישת הארגונים לחייב את שר הפנים ואת היועץ המשפטי לממשלה בהוצאות העתירה.

עת"ם (י-ם) 1726-10-12

עוד: העתירה והודעת הפרקליטות

 

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

קטגוריות: זכויות אזרחיות,מבקשי מקלט ופליטים

סגור לתגובות.