הזכות למים

מחדלי תעריפי המים שחשף מבקר המדינה – היו ידועים לממשלה

אילוסטרציהPhoto by Alvimann at Morguefile.com

המחדלים היו ידועים היטב לממשלה, שאף בלמה ניסיונות לשנות את המצב

 

המחדלים בנושא תעריפי המים אותם פרסם היום (17.10.2012) מבקר המדינה היו ידועים היטב לממשלה, שאף בלמה ניסיונות לשנות את המצב.

עלוה קולן, מקדמת מדיניות וחקיקה באגודה לזכויות האזרח, אמרה היום כי "האגודה לזכויות האזרח פנתה מספר פעמים לחברי הממשלה, לכנסת ולרשות המים והתריעה כי אף שהזכות למים היא זכות יסוד, ישנם רבים שפשוט אינם מסוגלים לעמוד בתעריפי המים המופקעים.

"אלפי אנשים, בין שהם נזקקים לכמות גדולה של מים מפאת מוגבלות, ובין שמצבם הכלכלי לא מאפשר להם לעמוד בתשלום, מצאו את עצמם בסבך בלתי אפשרי של ריביות, קנסות וניתוקי מים.

"התאגידים לא חסו – למעשה, נאסר עליהם לחוס – גם על משפחות עם ילדים קטנים, קשישים, ועוד רבים שנמצאים מתחת לקו העוני. לא מדובר בטעות או תקלה. הדרגים הגבוהים ביותר בממשלה התעלמו מהמצוקה ולא עשו די כדי למצוא פיתרונות ממשיים. במקביל, כל הניסיונות של האגודה לזכויות האזרח, יחד עם כמה חברי כנסת, לשנות את המצב, נבלמו על ידי הממשלה."

הצעת חוק המים (תיקון – הנחות לאוכלוסיות זכאיות), התשע"ב-2012 מבקשת להסדיר אפשרות למתן הנחות במחיר המים למקבלי קצבאות קיום, קשישים ובעלי צרכים מיוחדים. היא עלתה להצבעה בועדת השרים לענייני חקיקה ב- 24.6.2012 והממשלה החליטה שלא לאמץ אותה.

הצעת החוק הוגשה על ידי הח"כים דוד אזולאי, דב חנין, ואילן גילאון, יחד עם אורי מקלב, זבולון אורלב, אורלי לוי אבקסיס, מירי רגב, עמיר פרץ, ג'מאל זחאלקה, שלמה מולה, זאב בילסקי וכרמל שאמה-הכהן.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות למים,זכויות חברתיות

סגור לתגובות.