האגודה מברכת את נשיאה סמי מיכאל על קבלת אות אומ"ץ

סמי מיכאל. צילום: תום רביבסמי מיכאל. צילום: תום רביב

אות אומ"ץ – אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי – יוענק הערב (5.9.2012) לנשיא האגודה לזכויות האזרח, הסופר סמי מיכאל, ולאישים נוספים, בהם מבקר המדינה היוצא השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס, ח"כ זהבה גלאון, אנשי התקשורת פאר לי שחר ויובל יועז, ד"ר עדי קול, משה שבתאי, וחדוה יחזקאלי.

 אלו הנימוקים להענקת אות אומ"ץ לסמי מיכאל:

סמי מיכאל הוא דמות יוצאת דופן בנוף הספרותי, החברתי והתרבותי במדינת ישראל. מאז הגיעו ארצה, מעיראק, בשנת 1949, הוא ממשיך ופועל ללא ליאות, למען חברה הוגנת וצודקת יותר. בספריו, במאמריו, במסותיו ובהופעותיו הציבוריות, הוא תובע שוויון חברתי לכלל אזרחי המדינה, במיוחד לשכבות החלשות, למיעוטי יכולת ולמיעוטים בכלל.

מיכאל הוא לוחם בלתי מתפשר למען שמירה על הדמוקרטיה, על חירויות האדם, על חופש הביטוי, על הזכות להפגין ולהתריע נגד עוולות, נגד גילויי גזענות וחקיקה גזענית ולמען קיום בכבוד לכל אדם ואזרח במדינת ישראל.

מיכאל מבכירי ומבחירי הסופרים בישראל. ספריו הרבים הפכו זה מכבר לנכסי צאן ברזל על מדף הספרים הלאומי. כל כתיבתו מראשיתה ועד עצם היום הזה, מאופיינת בראייה חברתית רחבה, המצביעה על אומץ נדיר של סופר ואדם בעל יושרה, שרק קולו של המצפון מנחה אותו אל עבר יעדיו החברתיים-אנושיים. הוא מעולם לא היסס להביע את דעותיו וקרא תיגר על עוולות חברתיות, גם כאשר דעותיו היו מנוגדות לקונצנזוס הכללי.

מזה שנים משמש מיכאל כנשיא האגודה לזכויות האזרח בישראל. גם בתפקיד זה, כמו גם בספריו, הוא מבטא מחויבות עמוקה לערך זכויות הפרט כאדם וכאזרח, לתרבות פוליטית המבוססת על ערכי הדמוקרטיה ושלטון החוק ולהנחלת שוויון וצדק לכל.

במציאות שנוצרה במדינה בשנים האחרונות בגלל שחיקת הדמוקרטיה, הפך המאבק למען זכויות האזרח, צו השעה.

על היותו מורה דרך ומקור השראה, על פעילותו למען שלטון החוק, לטוהר המידות ולצדק חברתי, על היותו נושא דגל הדו-קיום בישראל, על מאמציו הבלתי מתפשרים למען קירוב לבבות, סובלנות, ולמען כבוד הדדי בין בני אדם, עדות שונות, קהילת ועמים, יהודים וערבים, החיים במדינת ישראל, החליטה ועדת האות, להעניק לסופר סמי מיכאל את אות אומ"ץ לשנת 2012.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות האדם - כללי

סגור לתגובות.