גזענות ואפליה

האגודה: לפתוח בחקירה בעניין סימון חנויות המעסיקות יהודים בלבד במחנה יהודה

אילוסטרציה - למצולמים אין קשר לידיעה. CC-BY: Julien Menichiniאילוסטרציה - למצולמים אין קשר לידיעה. CC-BY: Julien Menichini

האגודה לזכויות האזרח פנתה לפרקליטות המדינה בעקבות פרסומים על כוונתם של פעילים בארגון להב"ה לחלק מפה, המסמנת באילו חנויות בשוק מחנה יהודה מעסיקים עובדים ערבים ואילו הן "על טהרת העבודה העברית". לעמדת האגודה, ככלל נדרשת מדיניות זהירה ומרוסנת של הפעלת ההליך הפלילי בעבירות של ביטוי, אולם מקרה זה מצדיק פתיחה בחקירה בחשד להסתה לגזענות.

 

9 באוגוסט 2012

 

לכבוד
מר אלי אברבנאל
המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים)
פרקליטות המדינה                                                                      בפקס: 02-6467039
משרד המשפטים
ירושלים

 

שלום רב,

 

הנדון: מפת שוק מחנה יהודה של חנויות המעסיקות יהודים בלבד

 

לפני כשבועיים התפרסמה ידיעה, לפיה בתוך ימים ספורים לאחר מכן מתעתדים פעילים בארגון להב"ה למניעת התבוללות בארץ הקודש לחלק עלון הכולל מפה, עליה מסומן באילו חנויות בשוק מחנה יהודה מעסיקים עובדים ערבים ואילו הן "על טהרת העבודה העברית" (יאיר אלטמן "מפת פעילי הימין: כך תקנו רק מיהודים בשוק מחנה יהודה" וואלה! חדשות 26.7.12).

בידיעה נאמר עוד, כי שניים מן הפעילים שהיו מעורבים בהכנת המפה נחקרו במשטרה בחשד שהם מתכננים לפגוע בעסקים, המעסיקים ערבים, אך שלא נמצאו ראיות לבסס חשד זה.

אכן נדרשת מדיניות זהירה ומרוסנת של הפעלת ההליך הפלילי בעבירות של ביטוי. יחד עם זאת מקרה זה מצדיק פתיחה בחקירה בחשד להסתה לגזענות. בשנים האחרונות התגבר הגל העכור של הגזענות בכלל ונגד ערבים בפרט. המסר החד משמעי והברור, העולה מן העלון, הוא קריאה לבעלי החנויות בשוק להימנע בניגוד לחוק מלהעסיק ערבים, ושידול הלקוחות להעדיף עסקים, שנמנעים מלהעסיק ערבים.

אנו סבורים שמן הראוי במקרה זה להורות על חקירה בעבירה של הסתה לגזענות, ואם הדבר לא נעשה עד היום, נבקשך להורות על כך.

 

בכבוד רב,
                                                    
דן יקיר, עו"ד
היועץ המשפטי

 

קישורים:

"לחקור סימון החנויות שמעסיקות ערבים במחנה יהודה", וואלה, 11.8.2012

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: גזענות ואפליה,זכויות המיעוט הערבי

סגור לתגובות.