זכויות תושבי ירושלים המזרחית

להסדיר חניה למתפללים לקראת חודש הרמדאן

לקראת חודש הרמדאן המתקרב פנתה האגודה לזכויות האזרח לעיריית ירושלים, בבקשה להסדיר חניה או הסעה למתפללים המגיעים למתחם הר הבית בחודש זה, שכן מקומות החניה בחניונים הציבוריים אינם מספיקים כדי לשרת את כלל המתפללים. האגודה מברכת על מערך ההסעה (חנה וסע) שהופעל בשנתיים האחרונות בימי שישי במהלך חודש הרמדאן, בעקבות פניותיה של האגודה, ומקווה שההסדר ימשיך ויורחב גם לתושבי דרום העיר.

 

‏21 ביוני 2012

 

לכבוד,
ד"ר דוד קורן                                                                
יועץ ראש העיר לענייני ערבים
באמצעות דוא"ל ופקס: 02-6296014

דחוף

 

הנדון: ‏‏הסדרת חנייה למתפללים לקראת חודש רמדאן

 

1. כפי שידוע לך, באמצע חודש יולי 2012, בעוד כחודש ימים, יחל חודש רמדאן אל-קרים, במהלכו מגיעים אלפי מתפללים מוסלמים לאל-חרם אל-שריף. לאור קרבת המועד ומצוקת החנייה שמעיקה ומכבידה על מימוש חופש הפולחן לתושבים המקומיים, הננו שבים ומבקשים את התערבותך הדחופה  להסדרת חניה ו/או הסעה למתפללים.

2. במהלך חודש רמדאן, יתקיימו תפילות במתחם הר הבית בימי שישי בין השעות 11:00-18:00, ובימי חג הרמדאן נוספת על התפילות המוזכרות תפילת ערב לאחר שבירת הצום, בין השעות 20:30-23:30. מעבר לכך, בכל ימי רמדאן והחגים המוסלמים מתווספת לתפילות הצהריים ואחר הצהריים גם תפילת בוקר, בין השעות 04:00-6:00 בבוקר. יצוין, כי, במיוחד בתקופת הרמדאן, מתפללים רבים מגיעים למתחם הר הבית ושוהים במתחם במהלך כל שעות היום, החל מתפילות הבוקר ועד לתפילות הערב.

3. בימי שישי, בהם מתקיימות תפילות המוניות במתחם הר הבית, ובמיוחד בימי שישי במהלך חג הרמדאן, מגיעים עשרות אלפי מתפללים אל המקום. חלק נכבד מהמתפללים תושבי העיר מגיעים ברכבם הפרטי, בין היתר, בשל מיעוט אמצעי התחבורה הציבורית המגיעים למקום מרחבי ירושלים המזרחית, ובשל עומס לא סביר בקווי התחבורה הציבורית הקיימים.

4. מקומות החניה בחניונים ציבוריים אינם מספיקים לשרת את כלל המתפללים המגיעים, והסדרי חנייה חלופיים, במידה ויהיו, אינם ידועים וברורים לתושבים. התוצאה היא שרבים מהם מחנים את רכבם במקומות חניה שאינם מוסדרים, ובחלק מהמקרים נגרמת בשל כך הפרעה לתנועה, ונרשמים להם דוחות חניה מרובים. ברי, כי מצב זה איננו לטובת הציבור.

5. עוד יצוין, כי בשנתיים האחרונות הסדירה העירייה לראשונה מערך הסעה חינם (חנה וסע) במהלך חודש הרמדאן, אשר עמד לרשות המתפללים המבקשים להגיע להר הבית בימי שישי, ואף פרסמה מודעה עם הסבר בערבית עם הפניה גם לחניונים ציבורים. שירות ההסעות שימש רבים מתושבי צפון העיר במהלך החודש הקדוש, והיווה צעד תקדימי ומבורך עבור תושבי העיר. אנו מברכים על כך ומקווים שהסדר זה ימשיך ויתקיים גם בשנה הזו. מאחר שהסדר זה הוצע אך ורק לתושבי צפון העיר, נשמח אם ימצא הסדר דומה גם לתושבי דרום העיר. לשם כך, אנו מציעים שני מתחמים אפשריים: מתחם הרכבת הישנה ו/או באזור גבעת המטוס. נציין כי יהיה גם צורך ביידוע הציבור על מערך ההסעה החדש עוד בטרם תחילת ההסדר.

6. לאור קרבת המועד ונוכח המצב המתואר לעיל, אנו פונים אליך בבקשה, כי תתערב בדחיפות למען פתרון בעיה זו, אשר עתידה להתגבר במיוחד עם תחילתו של חודש הרמדאן, אשר יחל השנה ביום 20.7.2012. אנו מבקשים, כי ייערך דיון מקיף, במסגרתו יועלו פתרונות אפשריים למצוקת החניה, ויישקלו אפשרויות להסדרת מקומות חניה נוספים בקרבת הר הבית, לטובת המתפללים. כמו כן, אנו מציעים, כי תישקל האפשרות להפניית המתפללים לחניונים מרוחקים והסעתם באופן מאורגן אל הר הבית, כפי שנעשה בחגים היהודיים, ובפסטיבל האורות האחרון.

7. נודה לקבלת תגובתך מוקדם ככל האפשר.

בכבוד רב,
נסרין עליאן, עו"ד

 

העתקים:
מר מאיר מרגיל, מחזיק תיק ירושלים המזרחית בפקס: 02-6297588
גב' ריטה לגז'ינסקי, מנהלת אגף לשירותי חניה בעיריית ירושלים בפקס: 02-6295822

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות תושבי ירושלים המזרחית,עוד

סגור לתגובות.