הזכות למים

מים הם זכות יסוד, לא מוצר צריכה

אחלוסטרציה - ברז מיםPhoto by bhailu7 at Morguefile.com

האגודה לזכויות האזרח בישראל • השדולה החברתית-סביבתית


ביום המים הבינלאומי שיצוין ביום שלישי הקרוב (26.6.2012), תעסוק הכנסת במגוון הסוגיות החברתיות, הכלכליות והסביבתיות הסובבות את נושא המים, החל בהכרה בזכות היסוד לגישה למים וכלה בניהול מקיים של משאבי המים.

במרכזו של היום יעמוד הכנס "חסמים לנגישות למים בישראל" ביוזמת ח"כ דב חנין, יו"ר השדולה החברתית-סביבתית והאגודה לזכויות האזרח, ובהשתתפות שר האנרגיה והמים ד"ר עוזי לנדאו, נציגי רשויות הרווחה והשלטון המקומי ופעילים חברתיים. הכנס יתקיים בשעה 14:00 באולם ירושלים. בכנס יוצגו הקשיים הכלכליים שיצרו מחירי המים המאמירים והמעבר לתאגידים, המאבקים החברתיים המלווים את הנושא, והמציאות ביישובים המתקיימים ללא תשתיות מים זורמים. בכנס יובאו עדויות אישיות של משפחות שאינן עומדות בתשלומים הגבוהים על מים.

ח"כ דב חנין, יו"ר השדולה החברתית-סביבתית בכנסת: "סוגיית המים היא היום סוגיה חברתית ממדרגה ראשונה. משבר המים בישראל נגרם אמנם גם מפגיעה בדפוס המשקעים שהתקיים בעבר, אבל גם מהזנחה קיצונית של תשתיות ומזיהום של מקורות מים רבים. משבר המים הופך למשבר חברתי כאשר הממשלה בוחרת לנהל בעניין מדיניות של הפרטה קיצונית, מעבירה את הטיפול לתאגידים בזבזניים ומאפשרת עלייה במחירי המים לצרכנים וריכוז השליטה בהתפלה בידי טייקונים ספורים. ביום המים ננסה למקד את תשומת ליבה של הכנסת במגוון הבעיות האלה."

עלוה קולן, מקדמת מדיניות וחקיקה באגודה לזכויות האזרח: "מים הם זכות יסוד. כשם שמעוטי יכולת זכאים להנחה בארנונה ובשירותים חברתיים אחרים, כך יש לאפשר להם לקבל הנחות בתעריפי המים, שבשנים האחרונות הפכו לבלתי אפשריים. אנו קוראים לממשלה לתמוך בהצעת החוק החשובה לקביעת הנחות לנזקקים בתעריפי מים, ולהבטיח כך את מימוש הזכות למים לכל."

לרגל יום המים יעלו היום (24.6.2012) להצבעה בוועדת השרים לחקיקה שורה של הצעות חוק חברתיות וסביבתיות:

הצעות החוק שיזכו לתמיכת הממשלה יעלו להצבעה בקריאה טרומית במהלך יום המים. כמו כן יערכו דיונים בוועדות השונות והצעות לסדר הנוגעות לנושא.

עוד על הזכות למים באתר האגודה

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות למים,זכויות חברתיות

סגור לתגובות.