זכויות תושבי ירושלים המזרחית: דואר

שירותי הדואר בירושלים המזרחית כמעט ואינם מתפקדים: תשע יחידות דואר משרתות אוכלוסיה של 303,429 איש (לפי נתוני עיריית ירושלים לסוף שנת 2009). לשם השוואה, במערב העיר פועלות 42 יחידות דואר, אשר משרתות 532,021 איש. כמו כן ישנו מחסור חמור בדוורים. אין תימה אפוא, שרוב המכתבים אינם מגיעים במועד או שאינם מגיעים כלל.

העובדה שדברי הדואר אינם מגיעים למענם גורמת לתסכול ולפגיעה יומיומית בתושבים. בין היתר, הם אינם מקבלים מכתבים רשמים שונים שנשלחים אליהם מרשויות המדינה, ובהם הודעות על קנסות או על התראות. כתוצאה מכך, תושבים רבים מחויבים לעתים קרובות בחובות שלא ידעו על קיומם. נוסף על כך, בשל המחסור בבתי דואר נאלצים התושבים להרחיק לשכונות אחרות במזרח העיר ובמערבה על מנת לקבל שירותי דואר בסיסים. העומס העצום על בתי הדואר הקיימים מוביל לרמת שירותים ירודה ביותר. כך, למשל, התושבים נאלצים לחכות שעות ארוכות ובלתי סבירות על מנת לשלם חשבון פשוט.

האגודה לזכויות האזרח פנתה בשנים האחרונות בשם נציגי שכונות ירושלים המזרחית לחברת הדואר, למשרד התקשורת ולעיריית ירושלים בדרישה לשיפור שירותי הדואר, אולם למרות הבטחות רבות לא נראה שיפור בשטח. פניות חוזרות ונישנות לראש עיריית ירושלים לסיוע בקידום הנושא על ידי הקצאת אתרים להקמת בתי חלוקת דואר כלל לא נענו. ביוני 2010 עתרה האגודה לבג"ץ.

קישורים:

  • עתירת האגודה בדרישה לשפר את שירותי הדואר בירושלים המזרחית, ספטמבר 2010
  • פניית האגודה לראש עיריית ירושלים ולמנכ"ל חברת הדואר, יוני 2009
  • פניית האגודה לסמנכ"ל משרד התקשורת, אוקטובר 2007
  • פניית האגודה למנכ"ל חברת דואר ישראל, דצמבר 2006
  • דוח האגודה: זכויות אדם בירושלים המזרחית: עובדות ונתונים, מאי 2010
    זכויות תושבי ירושלים המזרחית – דף ראשי

    • LinkedIn
    • Twitter
    • Facebook
    • Print
    • email

    תגיות:

    קטגוריות: זכויות תושבי ירושלים המזרחית,שירותי דואר

    סגור לתגובות.