"נכנס לתמונה" – ילדים מצלמים זכויות אדם

צילום: בנאן עאמרצילום: בנאן עאמר

ביום שבת ה-3.12 תיפתח ביפו תערוכת צילום ייחודית של ילדים מכפר קאסם. התערוכה פותחת את אירועי שבוע זכויות האדם בישראל, ששיאם במצעד זכויות האדם ביום שישי הבא ה-9.12.

אירוע הפתיחה יתקיים ביום שבת בשעה 18:00, בתיאטרון הערבי-עברי, רח' מפרץ שלמה 10 יפו. התערוכה ביפו פתוחה למבקרים מה-3.12 ועד ה-7.12, ולאחר מכן תנדוד ברחבי הארץ.

התערוכה "נכנס לתמונה" היא סיפורם של אנשים שהחברה מנסה להוציאם מחוץ לתמונה, אבל בעקשנותם, שמחתם, חלומותיהם ויכולתם נכנסים לתמונה "ללא רשות" והופכים אותה ליותר אמיתית וכנה.

מטרת הקורס היתה שהילדים יצלמו הפרות של זכויות אדם בסביבה הקרובה להם, ויביעו שיח אישי-חברתי באמצעות המצלמה. קורס הצילום הוא יוזמה של קבוצת "נשים למען שינוי לטובה" שפועלת בכפר קאסם ועוסקת בנושא גזענות כלפי שחורים בחברה הפלסטינית בישראל. קבוצת הנשים הוקמה לפני חמש שנים והיא פועלת במסגרת מחלקת החינוך באגודה לזכויות האזרח.

רוז עאמר, רכזת חינוך בקבוצת הפעולה בכפר קאסם מטעם האגודה לזכויות האזרח: "הילדים שמשתתפים בתערוכה חווים הדרה וגזענות מצד החברה בה הם חיים רק בשל צבע עורם הכהה. להפתעתנו המצלמה מאוד עזרה להם לבטא את התחושות האלה ולהעביר מסרים שונים לגבי עצמם, ולגבי הסביבה בה הם חיים והיו רוצים לחיות. דרך עינית המצלמה הם פתאום גילו את היופי החיצוני של בני ובנות הקבוצה, כמו גם את הפערים בסביבת המגורים שלהם מול זו של ישובים יהודים שכנים".

מוחמד בדראנה, צלם ומדריך קורס הצילום החברתי: "קבוצת הילדים מכפר קאסם היא דוגמה אחת לקבוצות רבות שהחברה מנסה לדחות ממניעים גזעניים שמתבססים על צבע עורו של אדם. הרעיון היה להשתמש במצלמה ככלי לשינוי חברתי, כך שהתערוכה 'נכנס בתמונה' היא אמירה ברורה של הילדים האלה לחברה – שהם שייכים והם חלק ולא מחכים לאישור מאף אחד.

 

מתוך התערוכה. להגדלה לחצו על התמונות.

 צילום: מוחמד עזמי עאמר

 צילום: מוחמד אמין עאמר

 

יום זכויות האדם מצוין ברחבי העולם ב-10 בדצמבר, לציון ההכרזה האוניברסלית בדבר זכויות האדם אשר נחתמה באו"ם בשנת 1948. האגודה לזכויות האזרח מובילה בשבוע זה סדרה של אירועים, ששיאם מצעד ועצרת מוזיקלית חגיגית בתל אביב ביום שישי ה-9.12, בהשתתפות אלפי צועדות וצועדים וכמאה ארגונים חברתיים.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: גזענות ואפליה,הזכות לשוויון

סגור לתגובות.