אירועי שבוע זכויות האדם 2011

צילום: קרן מנור, אקטיבסטילסצילום: קרן מנור, אקטיבסטילס

בואו להיות חלק מהשינוי ולקחת חלק באירועי שבוע זכויות האדם 2011!

 

ב-10 בדצמבר יצוין בכל רחבי העולם יום זכויות האדם הבינלאומי.

63 שנה לאחר שהעצרת הכללית של האו"ם קיבלה את ההכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות האדם, בני אדם בכל רחבי העולם, וגם בישראל, עדיין נאבקים על ההגנה על זכויותיהם. אנו מזמינים גם אותך להיות חלק מהשינוי ולקחת חלק באירועי שבוע זכויות האדם 2011.

בשנה שבה האיומים על זכויות האדם והדמוקרטיה לא פחתו כי אם להיפך, ולאחר קיץ שבו גדש את הרחובות מספר חסר תקדים של מפגינות ומפגינים, אנו באגודה לזכויות האזרח ממשיכים לדרוש צדק חברתי, שוויון, סוף לכיבוש, חירות ואת זכויות האדם של כל אחד ואחת מאיתנו, לא פחות מ100% מזכויותינו עבור 100% מכולנו – אזרחים, תושבים, מהגרי עבודה, עולים חדשים, נשים, גברים, פליטים, להטב"קים, ערבים, יהודים. כולנו.

הצטרפו אלינו לאירועי שבוע זכויות האדם, שבשיאם יתקיים מצעד זכויות האדם.
עדכון: השנה יתקיימו שני מצעדי זכויות האדם! כן – השנה בנוסף למצעד זכויות האדם אשר יתקיים זו השנה השלישית ברציפות  בתל-אביב, ייערך במקביל גם מצעד זכויות אדם בחיפה. כל הפרטים כאן בהמשך ובבלוג  המצעד. אל תשכחו לעשות אטנדינג בפייסבוק, להזמין את כל החברים, והעיקר – לבוא למצעד(י) זכויות האדם ב-9 בדצמבר.

להלן פרטי האירועים – הפרטים ימשיכו ויתעדכנו כאן.

 

3 בדצמבר – "נכנס לתמונה"

קבוצת "נשים למען שינוי לטובה" ומחלקת החינוך של האגודה לזכויות האזרח מזמינים אתכן לאירוע הפתיחה של תערוכת צילום לרגל יום זכויות האדם הבינלאומי. התערוכה נוצרה בידי ילדים בכפר קאסם במסגרת קורס הצילום החברתי "ילדים מצלמים זכויות" בהדרכתו של הצלם מוחמד בדארנה.
ההזמנה
יום שבת, 3.12, בשעה 18:00, בתיאטרון הערבי-עברי, רח' מפרץ שלמה 10 יפו.

 

4 בדצמבר – פרסום דוח "זכויות האדם בישראל – תמונת מצב"

הדוח  מתפרסם מדי שנה לציון יום זכויות האדם הבין-לאומי, ומביא סקירה של המצב העדכני בתחומים נבחרים של זכויות האדם בשנה החולפת בישראל ובשטחים הכבושים. הדוח, שיעמוד השנה בסימן החֵירות, יתפרסם באתר האגודה עם תחילת שבוע זכויות האדם, ב-4.12.

 

5 בדצמבר – סרט ודיון

הקרנת הסרט "יס מן" ודיון בנושא מחאה יצירתית.
יום שני, בית העם, רוטשילד 69 תל אביב
 
 

6 בדצמבר – יום זכויות האדם בכנסת

לרגל יום זכויות האדם הבינלאומי יתקיים בכנסת כנס בנושא חוק יסוד זכויות חברתיות:  צדק חברתי בכנסת?. הכנס נערך בשיתוף ח"כ זהבה גלאון ובהשתתפות יו"ר הכנסת רובי ריבלין וחברי כנסת מכל סיעות הבית.
כמו כן יתקיימו בוועדות הכנסת דיונים בנושאים הנוגעים לזכויות האדם. רשימה חלקית:

  • הוועדה לקידום מעמד האישה: נשק אבטחה מחוץ למקום העבודה – השלכות על נשים
  • ועדת הפנים: גביה ברשויות מקומיות באמצעות חברות פרטיות (הפרטת הגביה)
  • ועדת המדע: שימוש במצלמות מעקב במרחב הציבורי
  • ועדת הכלכלה: הצעת חוק בעניין פרסום החלטות מינהל מקרקעי ישראל
  • הוועדה לשילוב ערבים במרחב הציבורי: שילוב מורים ערבים בבתי ספר יהודיים
  • ועדת עובדים זרים: יוזמות פרטיות לשילוב זרים בקהילה

 

9 בדצמבר – זכותנו! מצעד זכויות האדם

ביום שישי ה-9 בדצמבר 2011 נצא למצעד זכויות האדם השנתי – עם כל המטרות, המסרים והדגלים. הצדק, השוויון, החברתי והאזרחי, האנושי. הקונצנזוס וה'שוליים'. במצעד זכויות האדם לכל הדגלים יש מקום, ולכל הקבוצות והמטרות שרואות בזכויות האדם את התשתית המוסרית והחברתית לשינוי. הרבה קולות, שנשמעים רק לפעמים, או שלא נשמעים כלל – אלפי פעילות ופעילים למען חופש הביטוי, המחאה, הפרטיות, כבוד האדם, חופש התנועה. פעילות למען מהגרי עבודה, מבקשי מקלט, חסרי בית, מובטלים, פלסטינים בשטחים, ופלסטינים אזרחי ישראל. ולמען הזכות לדיור של כולנו, ולמען הבריאות של כולנו, ולמען החינוך של כולנו. פעם בשנה, רגע לפני יום זכויות האדם הבינלאומי, אנחנו מאחדים כוחות: כל הזכויות, כל הפעילות והפעילים, כל הארגונים והקבוצות, כל המאמינות והמאמינים שאפשר.

נפגשים ביום שישי 9.12 בשעה 10:00, בכיכר הבימה בתל-אביב.
צעידה עד לכיכר רבין, לעצרת עם מופע מוסיקלי ייחודי בהשתתפות התזמורת האנדלוסית וזמרים וזמרות אורחים בשעה 12:00.

בעקבות פניות של פעילים מקומיים – השנה נצעד גם בחיפה!

כל הפרטים ורישום להסעות מרחבי הארץ בבלוג המצעד: http://themarch.org.il

המצעד בפייסבוק:  תל אביב | חיפה

 

15 בדצמבר – כנס מורים לאזרחות

הכנס, המיועד למורים לאזרחות בחינוך הערבי ולקהל הרחב, יעסוק בנושא המחאה החברתית בישראל והאזרחים הערבים במדינה. הכנס מתקיים בשיתוף מפמ"ר האזרחות וראש המטה לחינוך אזרחי ולחיים משותפים בשרד החינוך מר אדר כהן וצוות חינוך אזרחי במשרד החינוך, ומכללת אלקאסמי.
יום חמישי, 15.12, בשעה 13:00, במכללת אלקאסמי בבאקה אל-גרביה.

 

פעילות חינוכית: דמוקרטיה מתחילה בחינוך!

השנה יצעדדו ביחד במצעד זכויות האדם מחנכים/ות, מורים/ות, סטודנטים/ות להוראה, מרצים/ות וארגוני חינוך שונים למען חיזוק החינוך לערכי דמוקרטיה תחת הסיסמה "דמוקרטיה מתחילה בחינוך". מצעד זכויות האדם הוא הזדמנות חינוכית מצוינת לחיזוק הערכים של מעורבות חברתית והשתתפות אזרחית פעילה, המהווים מטרות מרכזיות בחינוך לדמוקרטיה. לצורך כך הפקנו פעילות חינוכית מיוחדת – שמטרתה לחשוף את התלמידים/ות והחניכים/ות לנושא זכויות האדם כפי שהוא בא לידי ביטוי במצעד.

כמו בכל שנה, גם השנה מפיצה מחלקת החינוך של האגודה כרזה מעוצבת ומערך שיעור שהוכנו במיוחד לציון יום זכויות האדם הבינלאומי. הכרזה מופקת בשיתוף פעולה עם משרד החינוך ומחולקת ל-5000 בתי ספר ברחבי הארץ. הזכות בה בחרנו להתמקד השנה הינה הזכות להשתתפות פוליטית. המחאה החברתית היא שמהווה את ההקשר למערך הפעילות  ולכרזה, בהיותה הזדמנות חינוכית  מצוינת להעברת  המסר בדבר חשיבותה של המעורבות האזרחית וקיומם של ערוצי השתתפות פוליטית מגוונים ואפקטיביים.

ב-12 בדצמבר בשעה 11:00 נקיים שיעור מתוקשב בשפה הערבית לבתי ספר ערביים. השיעור יתקיים בשיתוף בשיתוף מפמ"ר האזרחות וראש המטה לחינוך אזרחי ולחיים משותפים בשרד החינוך מר אדר כהן וצוות חינוך אזרחי במשרד החינוך, והמרכז לטכנולוגיה חינוכית (מט"ח).

אנו מזמינים מורות/ים, מדריכות/ים ואנשי חינוך לנצל הזדמנויות אלה – להיות מעורבים/ות בעצמכם/ן ולערב את התלמידים/ות והחניכים/ות בנעשה ברחוב ביום זכויות האדם הבינלאומי. למידע נוסף ולסיוע בציון יום זכויות האדם בבבתי הספר אתן/ם מוזמנות/ים לפנות לצוות מחלקת חינוך באגודה.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות האדם - כללי

סגור לתגובות.