האגודה מברכת את בצלם ואל-חאק על זכייתם בפרס לזכויות אדם

מחסום באזור שכם. צילום: פיראס עלמימחסום באזור שכם. צילום: פיראס עלמי

ארגוני זכויות האדם בצלם ואל-חאק זכו השנה בפרס קרן PL הדנית "על תרומתם יוצאת הדופן למאבק למען זכויות האדם". הפרס מוענק מאז אמצע שנות ה-80, לאנשים ולארגונים הנאבקים בדרכי שלום למען הערכים המגולמים בהכרזה האוניברסלית בדבר זכויות האדם. בשנים האחרונות זכו בפרס פעילים לזכויות האדם מסרביה, הונג קונג ובורמה, ותוניסיה, ובהם הרופא ופעיל זכויות האדם התוניסאי מונסף מרזוקי, המתמנה בימים אלה לנשיא תוניסיה.

 

 

חגי אלעד, מנכ"ל האגודה לזכויות האזרח, מברך את בצלם ואת אל-חאק לכבוד זכייתם בפרס, במכתב הבא:

 

לכבוד

ג'סיקה מונטל, מנכ"ל בצלם

שעוואן ג'בארין, מנכ"ל אל-חאק

 

שלום רב,

 

בשם חברי האגודה, ההנהלה והצוות אני מבקש לברכם בחום על זכייתכם בפרס קרן PL לזכרו של פול לוריטסן. פעילותכם המסורה להגנה על זכויות האדם בשטחים הכבושים היא פעמים רבות כפוית טובה, ואף מתמודדת עם מאמצי השתקה והשמצה. לנוכח אלו, הזכייה בפרס אינה רק ראויה ביותר – היא גם מספקת לכם, כך יש לקוות, רגע של נחת והכרה בחשיבות פעילותכם ובערכים האוניברסאליים שבבסיסה.

בתקופה בה פעילותם של ארגוני זכויות אדם כאן חשופה למתקפות אותן מובילים ראש הממשלה ושר החוץ, יש חשיבות מיוחדת להכרה מרגשת שכזו בפעילותכם. בתקופה בה הכיבוש כבר בשנתו ה-45, לכל אקט המבליט את עוולותיו ואת המאבק נגדן, יש משמעות עמוקה. המאבק למען זכויות האדם חייב להימשך, ובשטחים הכבושים התנאי ההכרחי להצלחת מאבק זה הוא סיום הכיבוש. אין לנו ספק כי פעילותכם הנחושה והאמיצה בהקשרים אלו תימשך ככל שיידרש.

פעילותכם היא מקור השראה עבורנו. זכייתכם המשמחת היא מקור עוצמה עבור כולנו.

 

בברכה,

חגי אלעד, מנכ"ל האגודה לזכויות האזרח

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות האדם בשטחים הכבושים

סגור לתגובות.