שאלות ותשובות על הצעות החוק להגבלת מימון עמותות

מסמך זה מציג תשובות לעשר השאלות הבוערות לגבי הצעות החוק של חברי הכנסת אופיר אקוניס ופאינה קירשנבאום להגבלת מימון עמותות בישראל, לקראת הדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה ביום א' הקרוב (13.11.11). מגישים: הקרן החדשה לישראל, שתי"ל והאגודה לזכויות האזרח, 11.11.2011.

גרסת pdf


1. מהן שתי הצעות החוק החדשות להגבלת המימון לעמותות?

2. מי מקבל תרומות ממדינות זרות?

3. מה מטרתן של הצעות החוק?

4. האם באמת ניתן לקבוע מהי "עמותה פוליטית"?

5. מדוע החוקים המוצעים מזיקים לישראל?

6. אלו חוקים נוספים חוקקה הכנסת להגביל פעילותם של ארגונים?

7. האם קיימים חוקים דומים במדינות אחרות בעולם?

8. מה העמדה המקצועית של משרד החוץ ביחס לחקיקה?

9. מה אומר הדין הבינלאומי על הגבלת מימון לעמותות?

10. מהי עמדת ארצות הברית ביחס למימון עמותות?

עדכון, 13.11.11:
ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעות החוק ברוב של 11 שרים בעד, חמישה מתנגדים, ושני שרי ש"ס שנמנעו. עם זאת, הוועדה התנתה את הסכמתה בכך שהנושא יובא לדיון חוזר לפני ההצבעה על קריאה ראשונה. השר בני בגין הודיע כי יגיש ערר, ומשום כך הנושא יובא להכרעה במליאת הממשלה.

חגי אלעד, מנכ"ל האגודה לזכויות האזרח: "הממשלה הנוכחית מובילה מתקפה על יסודות הדמוקרטיה – היום עמדו על הפרק עצמאות בית המשפט העליון וחופש הפעולה של ארגוני זכויות אדם, אך הממשלה מבקשת להעמיד במבחן גם את חופש הביטוי וחופש העיתונות, וכן צפויים לעלות עוד חוקי "נאמנות" וחוקים גזעניים המבקשים להדיר את האזרחים הערבים מהמרחב הדמוקרטי. לנוכח זאת, אנחנו נמשיך בעבודתנו לשמירה על זכויות האדם ובמאבקנו בכנסת ובציבור נגד שורת החוקים שמאיימים על אופייה הדמוקרטי של המדינה, ועל הזכויות הבסיסיות של כולנו".

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות להתאגדות,זכויות אזרחיות,חופש הביטוי

סגור לתגובות.